به گزارش ایرنا، بخشی از پل قدیمی بهخاطر آبشستگی رانش یا ریزش پیدا کرده و به خود پل هیچگونه آسیبی نرسیده و دارای ابنیه و سازه محکم است و برای حفظ ایمنی مسافران و رانندگان ورودی پل بنسجان (از سمت اصفهان) تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.
مسئولان ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفته اند که پُل مسدود شود و مسیر ورودی شهر یاسوج از این به بعد تا اطلاع بعدی از سمت پل مهریان باشد و تا اطمینان کامل از پل قدیمی بنسجان حاصل شود.
هنوز مردم به درستی از وضعیت انسداد این پل مطلع نیستند و بسیاری از مردم سردرگم مانده اند. ترافیک سنگین رهاورد انسداد این پل بوده بوده است.
البته اواخر شب این پل هم مسیر رفت است و هم برگشت آنچنان نظارتی انجام نمی گیرد و هر لحظه امکان وقوع یک اتفاق خطرناک وجود دارد.
فرماندار شهرستان بویراحمد در این باره گفت: از امشب ورودی شهر یاسوج (پل بنسجان) از سمت اصفهان تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.
شهرام مهدوی مطلق افزود: شهروندان برای ورود به شهر یاسوج از جاده کمربندی استفاده کنند. ورودی به شهر یاسوج از سمت پل بنسجان (اصفهان - فرودگاه یاسوج) به طور کامل مسدود است.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: باند دوم پل بنسجان در دست احداث و طرح عمرانی فعال است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: احداث پل دوم بنسجان در مسیر باند دوم یاسوج - سمیرم از سال گذشته شروع شده که همزمان با خاکبرداری کوله سمت سمیرم بطور ناگهانی بخشی از جسم قدیم راه ریزش کرد، بدون شک در صورت عدم تدابیر لازم میتوانست احتمال وقوع خطراتی را به همراه داشته باشد.
محمد راستا با اشاره اینکه این محور یکی از محورهای اصلی ورودی و خروجی شهر یاسوج است، افزود: عملیات بتنریزی این پل با هدف تسریع در تردد مجدد وسایل نقلیه بر روی پل آسیب دیده بنسنجان آغاز شده است.
وی تصریح کرد: عوامل پیمانکار بلا فاصله پس از ریزش جهت رفع انسداد محور وارد عمل شدند که خاکبرداری، ایمنسازی و قالببندی را انجام داده و هم اکنون عملیات اجرایی مقاومسازی زیر جاده قدیم در حال اجرا است.
راستا با اشاره به اینکه هم اکنون در حال بتنریزی جهت تحکیم هر چه بیشتر خاکریز جسم محور قدیم هستیم، گفت: در مدت ۴۸ ساعت گذشته کلیه عوامل اداره راه و شهرسازی و پیمانکار بدون استراحت با هدف رفاه حال مردم جهت استفاده هر چه زودتر از محور مذکور در حال انجام فعالیت هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: حداکثر تا سه روز آینده بتنریزی جهت ایمنسازی و تحکیم ترکیب به اتمام خواهد رسید و عملیات پیسازی پل و کولههای خود پل شروع خواهد شد.
راستا تصریح کرد: با توجه به تعطیلات و تردد وسایل نقلیه و به دلیل اینکه این محور جز محورهای اصلی است، تمام جوانب این اتفاق در نظر گرفته شد و بلافاصله با مدیریت معاون عمرانی استانداری و مدیرکل بحران، محور مذکور برای پیشگیری از حوادث غیر مترقبه مسدود شد.
جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پر خطر هستند و به دلیل اینکه کهگیلویه و بویراحمد کریدور شمال به جنوب محسوب می شود ترافیک بسیار سنگین و محل عبور کامیون های بسیار است و جاده های دوطرفه باریک پر خطر و پرتصادف بسیاری دارد و این استان یکی از مسیرهای خطرناک کشور است.
به گزارش ایرنا، افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راههای اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استانهای کویری است.
این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استانهای خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.