تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل از تقویت فعالیت سامانه بارشی در این استان خبر داده و هشدار سطح نارنجی شماره پنج صادر کرد.

به گزارش ایرنا ، مدت زمان فعالیت این سامانه از بعدازظهر شنبه (۱۹ خرداد) تا عصر دوشنبه (۲۱ خرداد) پیش‌بینی شده است.

وزش تندبادهای موقتی ، رگبار باران توام با رعدوبرق ، رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها ، رخداد مه رقیق و بارش برف در ارتفاعات مخاطرات این سامانه جوی و منطقه اثر نیز مناطق شمالی و مرکزی استان اعلام شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نسبت به پیشگیری از وارد شدن خسارت‌های احتمالی ناشی از آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مناطق شهری ، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی ، برخورد صاعقه بویژه در دامنه کوه‌ها ، لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی ، احتمال سقوط سنگ بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها ، احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده است.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل بر لزوم اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها ، اطلاع‌رسانی به عشایر جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع ، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت ، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری جهت آگاه‌سازی گردشگران ، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات تاکید شده است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.