تهران- ایرنا- وزارت آموزش و پروش چین اعلام کرد: تعداد داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه‌های چین امسال (۲۰۲۴) نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت و با ۱۳ میلیون و ۴۲۰ هزار داوطلب، رکود سال‌های گذشته را شکست.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، مقامات وزارت آموزش و پروش چین اعلام کردند: ۱۳ میلیون و ۴۲۰ هزار داوطلب دیروز (جمعه) در آزمون ورودی‌ دانشگاه های این کشور (گائوکائو高考) با یکدیگر رقابت کردند.

بر اساس این گزارش، این تعداد داوطلب از سال ۱۹۷۷ میلادی تاکنون بالاترین میزان محسوب می‌شود؛ تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته ۵۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، آزمون یکپارچه سراسری برای پذیرش در دانشگاه‌ها و کالج‌های عمومی چین، آزمونی است که هر ساله در ۱۷ و ۱۸ خرداد توسط مقامات استانی چین و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش این کشور برگزار می‌شود.

این آزمون بسته به مناطق اداری استانی که در آن برگزار می شود تقریباً نه ساعت و دو یا سه روزه به طول می‌انجامد. همه دانش آموزان باید در امتحانات زبان چینی و ریاضیات شرکت کنند. این دانش‌آموزان همچنین می‌توانند در بخش زبان‌های خارجی یک زبان‌ دیگر را نیز انتخاب کنند. دانش‌آموزان علوم انسانی همچنین سوالات بیشتری از درس‌های تاریخ، سیاست و جغرافیا را پاسخ می‌دهند و داوطلبان رشته‌های مهندسی یا علوم باید به سوالات مباحث فیزیک، شیمی و زیست جواب دهند.

برچسب‌ها