قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، گفت: علی‌رغم اینکه در گذشته ساختار برخی از وزارتخانه‌ها، قوانین و آیین‌نامه‌ها بر مساله کنترل جمیعت استوار بود، دولت سیزدهم گام بلندی در حوزه جمعیت برداشت که قابل تقدیر است. 

به گزارش ایرنا، عباس کاظمی روز شنبه در مراسم تقدیر از رابطان جمعیت دستگاه‌های اجرایی استان، با بیان اینکه قوانین مختلفی در حوزه کنترل جمعیت وجود داشت که بیرون آمدن از آن آسان نبود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز سایه برخی قوانین را در حوزه جمعیت می‌بینیم که میراث دهه ۷۰ و ۸۰ است، با اینکه با بحران جدی جمعیت روبرو هستیم هنوز مقاومت‌هایی وجود دارد اما با این حال مجلس گام بلندی برداشت و قانون حمایت از جوانی جمعیت را تصویب کرد و دولت سیزدهم نیز در اجرای آن تمام توان خود را به کار بست.

معاون سیاسی استاندار قزوین با اشاره به اینکه ابرچالش ما مساله جمعیت است، خاطرنشان کرد: ۳۰ سال قوانین ما در حوزه کنترل جمعیت بود و اجرای قانون جوانی جمعیت نیاز به منابع و ظرفیت مالی بالایی داشت بنابراین اجرای این قانون نیاز به نگاه جهادی و عمیقی داشت که این برنامه را به مرحله اجرا و انجام برساند.

وی ادامه داد: شهید رییسی در حالی ریاست جمهوری را برعهده گرفتند که کشور در حوزه اقتصادی شرایط بسیار بدی داشت تا جایی که برخی اقتصاددانان تورم سه رقمی را پیش‌بینی می‌کردند، در این شرایط تصویب و اجرای قانون جوانی جمعیت بسیار هزینه بر بود اما دولت با درک این مساله مهم، قانون را علی رغم تمام هزینه هایش اجرایی کرد.

کاظمی تاکید کرد: می توان به جرات اظهار کرد که یکی از مهمترین تصمیمات و اقدام دولت سیزدهم اجرای همین قانون بود، در این شرایط رفتن به سمت یک قانون پرهزینه نشان از باور و اعتقاد عمیق دارد، در دولت سیزدهم و در حوزه جمعیت اقدامات خوبی صورت گرفته که اگر تداوم داشته باشد سال های آینده آثار آن را خواهیم دید.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: مراسم تشییع شهید رییسی بی نظیر بود، یک شخصیت سیاسی در بدترین شرایط جنگ شناختی مسوولیت می گیرد و بعد از دهه ۹۰ که دهه عبرت نام دارد شخصی رییس جمهور می‌شود و طی سه سال سنگین ترین عملیات رسانه ای علیه او صورت می‌گیرد اما با این حال با اعتقاد به کارش ادامه داد.

کاظمی افزود: از جامعه نخبگان و خواص انتظار می رود با تبیین این ویژگی ها بتوانند کار ماندگاری را در انتخابات مهم پیش رو به نمایش بگذارند، نیاز است انتخابات ریاست جمهوری با حضور و مشارکت بالای مردم مسیر را برای تداوم خدمت بیش از پیش هموارتر کنند.