کرمانشاه-ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه وزش شدید باد را مانع خاموشی آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه بلبزان پاوه دانست و گفت: تاکنون چندین مرتبه آتش مهار شده اما به دلیل وزش باد و تغییر جهت آن بازهم حریق شعله ور شده است.

افشین یگانه شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آتش سوزی منطقه بلبزان پاوه از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است، افزود: این‌ منطقه سخت‌گذر و دسترسی به آن سخت است و از سوی دیگر به دلیل ارتفاع زیاد آن وزش باد هم به مانعی برای مهار کامل آتش تبدیل شده و جهت باد هم به سرعت در حال تغییر است.

وی به تلاش حدود ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، بسیج و سپاه، مرزبانی و گروه های مردم نهاد برای مهار آتش سوزی اشاره کرد و گفت: ۲ دستگاه بالگرد برای مهار آتش سوزی به کار گرفته شد که یکی از این‌ بالگردها آب را از سد داریان به منطقه دچار حریق شده منتقل می کند و بالگرد دیگر نیز نیروها را به منطقه می رساند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به پای‌کار بودن همه دستگاه های ذیربط برای مهار آتش سوزی، اظهار کرد: بخش زیادی از آتش سوزی مهار شده و تا ظهر فردا یکشنبه (۲۰ خردادماه) شاهد مهار آتش سوزی این‌ منطقه باشیم.

یگانه در مورد خسارت احتمالی جنگل‌ها و مراتع منطقه بلبزان نیز گفت: تا زمان اطفای کامل آتش سوزی میزان خسارت قابل برآورد نیست و پس از آن این‌ موضوع را اطلاع می دهیم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل نیز که یکی از مناطق مهم حفاظت شده استان با حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت است نیز در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.