دزفول – ایرنا - مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با توصیه به خانواده ها برای تسهیل فرآیند ازدواج جوانان و پرهیز از سخت گیری‌های بی مورد در این زمینه گفت: ازدواج، سنتی نبوی و توصیه قرآن به جوانان است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمود حزبه‌زاده شنبه شب در جشن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و آیین قرائت خطبه عقد 2 زوج دانشجو در سالن شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: تاخیر در ازدواج جوانان موجب گسترش پدیده های سیاه مانند ازدواج سفید می‌شود.

وی قناعت و اجتناب از چشم و هم چشمی را مهمترین توصیه به جوانان برای تشکیل خانواده دانست و افزود: تاخیر ازدواج از ترس هزینه های تشکیل خانواده، بی اعتمادی به وعده الهی است.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان ادامه داد: سالروز ازدواج حضرت زهرای مرضیه(س) و امیرالمومنین(ع) فرصتی برای تجدیدنظر خانواده‌ها در امر ازدواج جوانان و ترویج ازدواج آسان است.

وی ساده زیستی، ‌قناعت، اجتناب از سخت گیری‌های بی‌مورد و کمک به اشتغال جوانان را در افزایش ازدواج جوانان ضروری دانست و افزود: چشم و هم چشمی‌های موجود در جامعه موجب تحمیل هزینه‌های سنگین و غیرضروری برای ازدواج جوانان شده است.

اعلام آمادگی دانشگاه آزاد دزفول برای برگزاری جشن عروسی دانشجویان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این نشست گفت: دانشگاه آزاد در کنار آموزش و پژوهش به عنوان وظایف ذاتی خود، رسالت‌ها و ماموریت‌هایی در راستای اسناد بالادستی از جمله سند اسلامی شدن دانشگاه ها را هدف گذاری کرده است.

سیدمحمدمهدی صافی، تحول و ارتقای اخلاقی و تربیتی را یکی از راهبردهای سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای تسهیل ازدواج و تبلیغ ازدواج آسان بسته‌های تشویقی برای تمام دانشجویان و کارکنان خود تعریف کرده است.

وی ادامه داد: برای تمام دانشجویان دانشگاه آزاد دزفول در طول تحصیل و کارکنان این دانشگاه در صورت ازدواج امتیازهای فراوانی تعریف شده است.

صافی گفت: تمام هزینه شهریه آن سال، مشاوره های ازدواج و خانواده، خوابگاه و همچنین سالن شیخ مرتضی انصاری این دانشگاه برای برگزاری مراسم عروسی به صورت رایگان در اختیار دانشجویان و کارکنان این دانشگاه که ازدواج کنند، قرار می گیرد.

وی افزد: سلف سرویس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول نیز برای برگزاری مراسم شام عروسی دانشجویان و کارکنان این دانشگاه با هزینه غذای دانشجویی محاسبه می شود که این کمک مهمی در کاهش هزینه‌های ازدواج برای جوانان است.

به گزارش ایرنا، در این جشن که دارای بخش های مختلفی از جمله مولودی سرایی، اجرای گروه همخوانی، اجرای موسیقی و نمایش طنز بود، خطبه عقد 2 زوج دانشجوی با حضور خانواده آنها قرائت شد.