پاکدشت- ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پاکدشت از افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی صنایع دستی در این شهرستان با هدف توسعه فعالیت‌های کارآفرینان زن بدسرپرست و بی سرپرست خبر داد.

اسدالله تاجیک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از اجرایی شدن نخستین مصوبه شورای فرهنگ و عمومی شهرستان در خصوص برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در پاکدشت خبرداد و اظهارداشت: طبق تصمیم شورای فرهنگ و عمومی شهرستان پاکدشت، تفاهم نامه بین اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری پاکدشت برای برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در محله مقداد منعقد شد.

وی در ادامه افزود: این تفاهم نامه در راستای رشد فعالیت های صنایع دستی کاران و کارافرینان زنان بدسرپرست و بی سرپرست پاکدشت باحمایت فرماندار و شهرداری و گردشگری اجرایی شد.

رییس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی پاکدشت در ادامه یاداورشد: در فرهنگسرای مقداد محل دائمی نمایشگاه کارافرینان و صنایع دستی کاران می شود و مکان گردشگری در ابتدای روستای آلوئک نیز محل فروش دائمی کار دست تولیدی محله مقداد می شود، تا ضمن تولید صنایع دستی محل تضمینی برای فروش و رونق اقتصادی شکل بگیرد.

تاجیک در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله نخست جایگاه حضور ۲۰ کارآفرین در محله مقداد فراهم شده که بزودی کار خود را در این نمایشگاه دائمی آغاز می کنند.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب‌شرق تهران واقع شده است.