گناباد-ایرنا- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هزینه ساخت مسکن در این استان و به خصوص مناطق روستایی با استفاده از اسکلت‌های پیش ساخته پیچ و مهره‌ای کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید خلیل منبتی روز یکشنبه در دیدار با فرماندار گناباد افزود: با استفاده از اسکلت های پیش ساخته برای ساخت مسکن، در هر مترمربع اسکلت ۲۹ کیلوگرم فولاد مصرف می شود ولی این میزان در اسکلت‌های معمولی افزون بر ۶۰ کیلوگرم است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از اسکلت های پیش ساخته پیچ و مهره ای علاوه بر کاهش هزینه ها سرعت عمل در ساخت مسکن را افزایش می دهد،‌ ادامه داد:‌ این اسکلت‌ها در کارگاه‌ها ساخته و پس از پشت سر گذاشتن مراحل تست‌های فنی به مناطق مورد نظر انتقال پیدا می‌کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت:‌ فونداسیون های پیش ساخته هم گزینه خوبی برای کاهش هزینه های ساخت مسکن روستایی است و سرعت کار را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد:‌ باید استفاده از اسکلت‌های پیش ساخته در احداث واحدهای مسکونی روستایی استان خراسان رضوی گسترش یابد.

منبتی ضمن تاکید بر لزوم معرفی روستاهای نمونه در خدمات بنیاد مسکن شهرستانهای مختلف این استان و به تبع آن شهرستان گناباد تصریح کرد: در این راستا بناها و زیرساختهای روستاها با حفظ هویت اصلی موجود بازسازی و مقاوم سازی می شوند.

افتتاح یک هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی ویژه یادگار ابراهیم در گناباد

فرماندار گناباد هم گفت:‌ از مجموع ۱۱ طرح که با صرف اعتبار ۷۰ هزار میلیارد ریال در راستای طرحهای یادگار ابراهیم در این شهرستان به بهره برداری می رسد، یک هزار و ۳۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی با هزینه ۴۰ هزار میلیارد ریال ساخته شده است.

رضا نصیری افزود: اسکلت بندی یک هزار واحد نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد هم تاکنون به اتمام رسیده و ۵۵۰ واحد روستایی هم در مراحل پایانی ساخت قرار دارند.

وی گفت: شهرداری گناباد هم موظف شده که پروانه ساختمانی ۲ هزار و ۱۸۸ واحد نهضت ملی مسکن در سایت ۲۴۰ هکتاری نهضت ملی مسکن این شهر را در یک هفته آینده صادر و به متقاضیان تحویل دهد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.