زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: هم اکنون ۴۳ جایگاه سی ان جی در استان فعال است که از این تعداد ۲۰ مورد در شهر زنجان و ۲۳ جایگاه در سایر نقاط استان فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت گاز استان، رحیم سلیمانی‌نژاد روز یکشنبه به توزیع ۱۵۳ میلیون و ۴۵۴ هزار متر مکعب گاز در جایگاه‌های سی ان جی استان، طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: تامین و توزیع سوخت جایگاه‌های سی ان جی مطابق نیاز استان یکی از خدمات مستمر شرکت گاز زنجان است که در راستای ایجاد رضایت مندی مشترکین به صورت منظم و بدون وقفه انجام می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به پراکندگی استقرار جایگاه‌های سی ان جی در استان مشکلی برای توزیع و تحویل گاز مورد نیاز به جایگاه های سوخت جود ندارد.

این مسوول در دسترس بودن، درصد بالای ایمنی و بازدهی مطلوب سوخت سی ان جی را از جمله مزیت های استفاده از این سوخت برای خودروها ذکر کرد.

وی اظهار داشت: حذف رسوبات سرب از مواد حاصل از احتراق، هزینه تعمیر و نگهداری کمتر وسایل نقلیه گاز طبیعی نسبت به سایر وسایل نقلیه با سوخت فسیلی، عمر بالاتر روغن موتور و کاهش گازهای گلخانه‌ای در مقایسه با وسایل نقلیه بنزینی از دیگر دلایل استقبال هموطنان از این سوخت است.

سلیمانی‌نژاد، به ارزان بودن نرخ سوخت سی ان جی نسبت به بنزین و سایر سوخت های میان تقطیر، یاد آور شد و گفت: امروزه به علت مقرون به صرفه بودن استفاده از این سوخت برای رانندگان، گاز سی ان جی جایگاه خوبی در صنعت حمل و نقل کشور به خود اختصاص داده است.