مشهد- ایرنا- نخستین بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واقع در منطقه کم برخوردار شهر مشهد روز یکشنبه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد در حاشیه افتتاح بخش آنژیوگرافی قلب این مرکز درمانی به خبرنگار ایرنا گفت: این بخش با هدف ارائه خدمات فوق تخصصی به ساکنین منطقه کمتر برخوردار مشهد با تامین نیروی انسانی و تجهیزات لازم در مجموع با هزینه ۴۳۰ میلیارد ریال تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است.

دکتر سید محمد موسوی افزود: این بخش به دستگاه آنژیوگرافی «پریفرکرونر» دارای عملکرد عروق مغز و قلب با هزینه ۳۵۰ میلیارد ریال، پمپ قلب و ریه با هزینه ۴۰ میلیارد ریال، بالن پمپ با هزینه ۲۰ میلیارد ریال، تجهیزات جانبی الکتروشوک، مانیتورینگ، الکتروکاردیوگرافی با هزینه ۱۰ میلیارد ریال، تجهیزات بخش پست آنژیوگرافی شامل هفت تخت و هر تخت با تجهیزات جانبی ۲۰ میلیارد ریال تجهیز شده است.

وی ادامه داد: در این بخش ۶ پزشک، هفت پرستار و یک نفر کارشناس رادیولوژی فعالیت خواهند داشت.

رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد با بیان این‌که تا قبل از افتتاح این بخش بیماران قلبی به دلیل کمبود امکانات آنژیوگرافی برای عمل آنژیوگرافی به سایر مراکز دولتی ارجاع داده می‌شدند، بیان کرد: امروز با افتتاح بخش آنژیوگرافی قلب، عمل آنژیوگرافی بانوی ۴۱ ساله با مشکل تنگی عروقی قلبی به عنوان نخستین بیمار در این بخش با موفقیت انجام شد.

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در سال ۱۳۹۹ در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار حاشیه شهر مشهد و در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع در هشت طبقه و با ۱۴ اتاق عمل و پنج بخش مراقبت‌ ویژه احداث شده است.