بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: دولت سیزدهم موفق شد در طول کمتر از سه سال، ۷۲۱ کیلومتر شبکه گازرسانی در این استان اجرایی کند که زمینه نصب و راه اندازی ۱۴ هزار و ۳۴ انشعاب گاز در مناطق شهری و روستایی را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر فقیه روز یکشنبه در نشست «پاسخگویی مدیران به رسانه ای استان بوشهر» با اشاره به ضریب ۹۹ درصدی برخورداری خانوار شهری و روستایی استان از نعمت گاز اظهار کرد: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون هفت هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف صنعت گاز استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: گاز رسانی به ۱۹۰ صنعت و اتصال ۴۸ روستا به شبکه سراسری گاز گامی مهم در رونق تولید و اهتمام به مناطق کمتر برخوردار است.

فقیه یادآور شد: هم اینک ۲۹۲ هزار مشترک گاز در استان بوشهر وجود دارد و ۹۹ درصد گاز مصرفی مربوط به صنایع است.

وی ادامه داد: از مجموع مشترکین گاز استان بوشهر ۸۹ هزار مشترک در بخش خانگی و مابقی به حوزه‌های صنایع پتروشیمی، تولیدی، خدمات، نیروگاه‌های گازی، بخش عمومی‌ و تجاری تعلق دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر تصریح کرد: در راستای تسهیل گازرسانی خانگی به ازای هر خانوار مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته که تاکنون ۱۸۰ خانوار از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

فقیه اضافه کرد: خانوارهایی که انشعاب گاز دارند می‌توانند از این تسهیلات برای لوله‌کشی گاز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۶ روستا استان بوشهر فاقد انشعاب گاز طبیعی هستند، گفت: در صورت اعتبار لازم این روستاها گازدار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهرگفت: در بعد مسئولیت‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، برای تعداد ۴۰۰ خانوار مددجو بهزیستی و کمیته امداد استان لوله‌کشی گاز رایگان انجام شده است.

فقیه با بیان اینکه جزیره خارگ به دلیل شرایط خاص فاقد گاز طبیعی است، عنوان کرد: هنوز مجوز لازم برای گازرسانی به جزیره خارگ صادر نشده و هزینه کلان لوله‌کشی در دریا نیز برای شرکت گاز مقدور نیست.