اصفهان- ایرنا- رییس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان گفت: از مجموع ۳۳۳ شهید عرصه رسانه‌ای کشور، ۲۲ شهید به اصفهان اختصاص دارد و این استان پس از تهران رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محسن شکیب‌فر روز یکشنبه در نشست خبری «یادواره ملی شهدای رسانه کشور و شهدای مظلوم خبرنگار غزه» در سالن جلسات سپاه اصفهان افزود: ۳۳۳ خبرنگار و فعال رسانه‌ای کشور در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف به شهادت رسیدند و با نثار خون پاک خود واقعیت های جهان و عظمت و ایستادگی مردم ایران را به دنیا مخابره کردند.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۵۰ خبرنگار در عملیات «طوفان الاقصی» در غزه به شهادت رسیده‌اند.

رییس سازمان بسیج رسانه اصفهان اضافه کرد: در تلاشیم تا برنامه‌های مهم کشوری را به میزبانی اصفهان برگزار کنیم و این برنامه‌ها را با کمک کانون‌های بسیج رسانه فعال و دارای ظرفیت استان از جمله شاهین شهر، نجف آباد و مبارکه برگزار خواهیم کرد.

شکیب‌فر با اشاره به اینکه یادواره ملی شهدای رسانه کشور و گرامیداشت شهدای مظلوم خبرنگار غزه در شاهین شهر برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این شهرستان در ابتدای دوران دفاع مقدس میزبان مهاجران جنگ تحمیلی بود اما مردان آنها در جنوب از مرزها دفاع و نوامیس شان به شاهین شهر و دیگر نقاط استان مهاجرت و مردم شاهین شهر هم بخوبی از آنها استقبال کردند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان‌(عج) اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: رسانه ها باید شاخص‌ها، معیارها و قدرت تشخیص صحیح مردم برای تحصیل مصداق مطلوب را رقم بزنند.

سردار مجتبی فدا ادامه داد: آیت‌الله رییسی، رییس جمهوری مردمی، انقلابی، جهادی و بصورت اعتقادی، قلبی و گفتاری سرباز ولایت بود و توجه ویژه به حل مسائل مردم و رضایت خدا را سرلوحه کار خود قرار داشت.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اظهار داشت: امروز در صحنه انتخابات رییس جمهوری نیازمند مسوولانی هستیم که از شاخصه‌های رییس جمهور شهید برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: رییس جمهور آینده باید مانند آیت‌الله رییسی از جرات ایستادگی در برابر دشمنان برخوردار باشد و توانایی و قدرت عبور از تحریم ها را داشته باشد و وحدت و هم افزایی قوا و اتحاد مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

سردار فدا با بیان اینکه رسانه‌ها از روزهای اول انقلاب همراه با نظام و مردم بودند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در دوران جنایات وحشیانه منافقین، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها همراه مردم بودند و امروز هم در صحنه جبهه مقاومت صدای مردم مظلوم غزه هستند و جنایات وحشیانه و تخریب مناطق مسکونی و زیرساخت‌های فلسطین را به دنیا مخابره می‌کنند.

به گفته وی، خبرنگاران انسان‌هایی دلیر، شجاع، ایثارگر و از جان گذشته هستند که مانند رزمندگان در خط مقدم، رساندن صدای مردم مظلوم غزه به جهانیان را جزو وظایف و ماموریت‌های خود قلمداد می‌کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان بیان کرد: امروز حمله به بیمارستان‌ها، مراکز مقدس مذهبی، مدارس و مراکز آموزشی جزو جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه است و همه روزه آمبولانس‌ها، مراکز درمانی فلسطین و غزه مورد حمله و هجوم این رژیم قرار می گیرد.

سردار فدا افزود: این وضعیت و فضای واقعی مردم غزه و فلسطین توسط رسانه‌های آزادی خواه به گوش مردم جهان رسانده شده است.

وی اضافه کرد: برغم اینکه تمام رسانه‌های بزرگ دنیا در اختیار صهیونیست‌ها و استکبار جهانی قرار دارد، اما صدای مظلومیت مردم غزه توسط خبرنگاران به مردم جهان اطلاع‌رسانی شده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اظهار داشت: یادواره ملی شهدای رسانه کشور و گرامیداشت شهدای مظلوم خبرنگار غزه روز پنجشنبه هفته جاری با سخنرانی سردار «غلامرضا سلیمانی» رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار می‌شود.

شهرستان شاهین شهر در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.