تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس استان تهران از وقوع آتش‌سوزی در کارخانه لاستیک در منطقه شهریار در ساعت ۱۳ و ۲۹ دقیقه خبر داد و گفت: در این حادثه ۴۷ نفر مصدوم شدند که چهار نفر از آنها شرایط وخیم‌تری نسبت به دیگر مصدومان دارند.

اسماعیل فراهانی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ابتدای جاده شهریار نرسیده به سعیدآباد این حریق صورت گرفته و زمانی که وقوع آتش‌سوزی به اورژانس تهران اعلام شد ۹ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه فرمانده عملیات غرب استان تهران به صحنه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و احتمال مصدومیت افراد، گروهی از همکاران اورژانس برای امدادرسانی به این منطقه اعزام شدند که در نهایت اعزام ۲۲ نفر از مصدومان به بیمارستان‌های اطراف انجام شد.

فراهانی یادآور شد: ۱۴ نفر از مصدومان به بیمارستان فیاض‌بخش، ۲ نفر بیمارستان شهدای یافت‌آباد، چهار نفر بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار و ۲ نفر هم به بیمارستان امام سجاد شهریار اعزام شدند. این افراد به دلیل دود ناشی از حریق و آتش‌سوزی دچار مصدومیت شده‌اند. 

وی اضافه کرد: همکاران اقدامات اولیه را برای افراد مصدوم انجام دادند البته در این حادثه ۲۵ نفر از مصدومان هم در محل حادثه مداوا شدند. این افراد وخامت حال نداشتند و در اتوبوس آمبولانس محل وقوع حریق فعالیت‌های درمانی و مداوا برای آنها انجام شده است. 

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس استان تهران گفت: اکنون همکاران اورژانس در محل حضور دارند ‌همچنین آمبولانس هم در محل وقوع حادثه مستقر است تا حریق به طور کامل اطفا شود.

وی اضافه کرد: این حادثه فوتی نداشته اما همه مصدومان و چهار نفری که وخامت حال بیشتری داشتند به مراکز درمانی اعزام شدند. از آنجا که سایر موارد مصدومیت مشکل جدی نداشتند در محل مداوای آنها صورت گرفت.