رشت - ایرنا - دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: روسای ستاد انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در استان احکام مسئولیت خود را به ستاد انتخابات ارائه دهند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری گیلان، جواد شفیعی ثابت روز سه‌شنبه عنوان کرد: در اجرای قانون بمنظور رعایت اصول تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضرورت دارد روسای ستاد انتخاباتی نامزدها در استان پس از دریافت حکم از سوی ستاد مرکزی شان یک نسخه از آن را به اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان تحویل دهند.

وی افزود: روسای استانی بلافاصله مسئولان ستاد شهرستانی، بخش و کمیته‌های ستاد استانی را برای همکاری بعدی به ستاد انتخابات گیلان معرفی کنند تا به منظور همکاری قانونی به فرمانداران، بخشداران و مسئولان مربوطه ارجاع شود.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان بیان کرد: ستادهای مردمی دارای مجوز و احزاب نیز در صورت تشکیل ستاد حمایتی باید مسئول مربوطه را به ستاد انتخابات گیلان و شهرستان معرفی کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در موضوع توجه به اصول رفتار صحیح انتخاباتی اظهار کرد: از همه ستادهای اصلی و مردمی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در گیلان انتظار است قانون و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند ضمن اینکه فرمانداری‌ها نیز بستر مناسب همکاری برای فرصت‌های تبلیغاتی نامزدها را فراهم کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی بیان کرد: شهید جمهور الگویی از اخلاق مداری، پرهیز از اتهام زنی و جنجال آفرینی در رقابت‌های انتخاباتی را برای نامزدها به یادگار گذاشت.

شفیعی بیان کرد: تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رای گیری ادامه خواهد داشت و ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی و هیات های اجرایی و نظارت با تخلف‌های انتخاباتی برخورد قانونی خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل۴۶ هیات اجرایی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان اظهار کرد: بر اساس جدول زمانبندی هیات‌های اجرایی در ۴۶ نقطه گیلان تشکیل و فعال شده اند.

دبیر ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه در چند شهرستان گیلان از جمله تالش افزایش شعب اخذ رای نسبت به انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی (۱۱ اسفند سال گذشته) پیش بینی شده‌است، افزود: در بیشتر شهرستان‌ها شعب اخذ رای به تعداد انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی مصوب شده‌است.

وی اظهار کرد: آخرین برآورد برای اختصاص ۲ هزارو ۶۸۰ شعبه اخذ رای برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است اما آمار نهایی پس از دریافت مجوز از ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه امسال برگزار می‌شود.