به گزارش ایرنا از روابط عمومی ایرانسل، همایش بزرگداشت شهدای خدمت و بیست و دومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان، روز دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳، با حضور عباس علیآبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان ملی حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران بنگاههای اقتصادی و اهالی رسانه، در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی، برگزار شد.
در این مراسم، «لوح و تندیس ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان» توسط «سازمان ملی حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان»، به بیژن عباسیآرند مدیرعامل ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و نخستین ارائهدهنده خدمات نسل پنجم در ایران، اهدا شد و محمدعلی مقدم، معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل به نمایندگی، آن را دریافت کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم طی سخنانی گفت: از نظر رعایت اخلاق در کسبوکار، تفاوتی بین مصرفکننده و تولیدکننده وجود ندارد. تنها اخلاق باید بین این دو حاکم باشد و اگر اخلاق در کسبوکار نباشد، حقوق طرفین رعایت نمیشود.
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان ملی حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نیز با اشاره به اهمیت رضایت و حمایت از مشتری گفت: در دور جدید اعطای این جایزه، با اعمال رویههای تازه و سختگیرانه در کنار افکارسنجی، سعی بر ایجاد انگیزههای جدید، در کنار تشویق بنگاههای اقتصادی داشتیم.
فرهیدزاده در ادامه افزود: بنگاههای اقتصادی بر اساس چهار شاخص کلی قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش و رضایت مشتری، تحت زیرشاخصهایی طبق جدول ارزیابی، مورد بررسی قرار میگیرند و نتایج ارزیابی، نشان میدهد که این جایزه به محلی برای بازتاب نظر مصرف کننده و اهمیت مشارکت او، تبدیل شده است.
این مراسم با هدف افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرفکنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرفکنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرفکنندگان، توسط سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، برگزار می شود.
ارزیابی و انتخاب بنگاههای برگزیده در این همایش، حاصل فرآیندی یک ساله است که بر اساس شاخصها و مفاد مندرج در آیین نامه اعطای گواهینامه و تندیسهای ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان انجام میشود و در این دوره ارزیابی، عملکرد شرکتکنندگان در نقطه ارتباط با مشتریان و رضایت آنها، بیشتر از دورههای قبل، حائز اهمیت بوده است. بر همین اساس در بیستودومین دوره، از میان ۲۸۰ شرکت متقاضی، ۹ شرکت حائز شرایط تندیس طلایی، ۸ شرکت حائز شرایط تندیس نقرهای، ۲ شرکت حائز شرایط تندیس برنزی و ۱۶ شرکت حائز شرایط گواهینامه رعایت حقوق مصرفکنندگان شدند و ایرانسل به عنوان تنها اپراتور تلفنهمراه، در جمع برگزیدگان قرار گرفت و تندیس نقرهای را دریافت کرد.
ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری، پیش از این و در هشت دوره، موفق به دریافت تندیس و گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان شده بود.