گرگان- ایرنا- معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان با بیان اینکه دمای هوای استان خنک می‌شود، گفت: گلستان تا اوایل هفته آینده به تناوب درگیر امواج کوتاه و ناپایدار جوی است.

محمود محمدقلی‌پور روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از فردا شب بر شدت فعالیت سامانه‌های ناپایدار افزوده می‌شود طوری که دمای هوای گلستان تا اوایل هفته آینده چهار تا ۶ درجه کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه به دنبال فعالیت این سامانه‌ ناپایدار، احتمال وزش باد شدید در نواحی میان‌دشت و شمال استان گلستان وجود دارد افزود: گلستانی‌ها در برخی ساعات از جمله پنج‌شنبه شب وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد.

معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان اضافه کرد: بارش‌هایی که تا پنج‌شنبه به ویژه در اوقات عصر و شب رخ می‌دهد خفیف و پراکنده خواهد بود، همچنین در روزهای جمعه و شنبه بر شدت ناپایداری‌ها در ارتفاعات علی‌آبادکتول و کردکوی افزوده می‌شود و بارش‌ رگباری نقطه‌ای به همراه رعد و برق در این منطقه پیش‌بینی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در پی فعالیت سامانه ناپایدار جوی، باد شدید در نواحی کوهستانی و وزش بادهای معمولی در سایر نقاط استان خواهد وزید که گاهی اوقات این وزش باد به همراه گرد و غبار در نواحی شمال شرق استان است.

معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان از صدور هشدار زرد هواشناسی به دلیل احتمال وقوع بارش‌های رگباری نقطه‌ای در نواحی کوهستانی و شیب‌دار استان گلستان خبر داد.

محمد قلی‌پور همچنین از افرادی که روز جمعه قصد عزیمت به مناطق کوهستانی را دارند، خواست نکات ایمنی را رعایت کنند.