سید محمدمهدی تقوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین امسال اقدام به تغییر رویه در پرداخت هزینه های ناوگان از یارانه به پرداخت بر مبنای نیم راه (از مبدا به مقصد) با هدف کاهش مدت زمان حرکت اتوبوس ها در مسیر برگشت کرد.
وی با بیان اینکه افزایش تقاضای استفاده از حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس، بسیاری از شهروندان قزوینی را از کمبود اتوبوس و افزایش سر فاصله اتوبوس ها در بسیاری از خطوط گله مند کرده بود، افزود: با تغییر نحوه پرداخت هزینه های کارکرد بهره برداران و رانندگان از یارانه به نیم راه و همچنین جذب و بکارگیری ۱۲ راننده پایه یک، توانستیم تا حدودی سر فاصله حرکت اتوبوس ها در خطوط ناوگان اتوبوسرانی را کاهش دهیم.
تقوی ادامه داد: همچنین در راستای درخواست شهروندان مبنی بر کاهش زمان انتظار مسافر در ایستگاه اتوبوس، سازمان اقدام به کاهش سرفاصله زمان اعزام (مدت زمان استراحت اتوبوس به هنگام بازگشت) و ابلاغ به شرکت ها و پرداخت نیم راهی را بسته به رعایت سرفاصله های ابلاغی کرد تا این خواسته شهروندان مرتفع شود.
این مسوول ادامه داد: پرداخت هزینه های اتوبوس به هر بهره بردار در این فرایند براساس تعداد نیم راه پیمایش شده (از مبدا به مقصد)، تعریف مسیری است که هر اتوبوس از مبدا به مقصد می پیماید.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قروین خاطرنشان کرد: استفاده از حداکثر توان و بازدهی ناوگان، عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد و افزایش فعالیت مفید هر دستگاه اتوبوس را از جمله مزایای این طرح است که با اجرای آن توانسته ایم رضایت نسبی شهروندان قزوینی را جلب کنیم.