محمدرضا قلندر شریف روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه هیات وزیران و در راستای کاهش مصرف برق و بهینهسازی الگوی مصرف، ساعت آغاز به کار ادارات کشور از ١۵ خرداد تا ۱۵ شهریور به ۶ صبح تغییر کرد.
وی اضافه کرد: در این راستا به منظور تسهیل تردد شهروندان مشهدی ساعت آغاز سرویس دهی مترو پنج صبح و پایان آن ساعت ٢١ بود که با توجه به درخواست های مردمی مبنی بر سرویس دهی مترو تا ساعت ۲۲، از امروز این درخواست عملیاتی می شود.
شهردار مشهد ادامه داد: بدین ترتیب ناوگان قطار شهری مشهد تا ساعت ۲۲ خدمات رسانی دارد.
قلندر با بیان اینکه واگنها، ایستگاههای مترو و تونل هر شب کنترل و اقدامات نگهدارنده انجام می شود، افزود: از این رو با افزایش سرویس دهی حجم کار نیروهای این مجموعه نیز سنگینتر میشود.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا بهجا میشوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.