به گزارش ایرنا، داود حور زاده روز سه شنبه در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: مطالعات متروی اسلامشهر به طول ۱۵ کیلومتر از ایستگاه آزادگان با اتصال به خط ۳ متروی تهران تا ایستگاه میدان قائم (عج) پیش بینی شده است که فاز نخست آن به طول ۱۰/۵ کیلومتر در دو قطعه اجرایی و حفاری تونل به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به روند اجرای ریل گذاری و تجهیز روسازی تونل مترو تهران اسلامشهر تاکیدکرد: قطعه نخست این مسیر به طول ۹۰۵ متر اتصال ایستگاه آزادگان به خط ۳ متروی تهران است که حفاری آن به اتمام رسید. قطعه دوم فاز نخست نیز از ایستگاه آزادگان تا ایستگاه میدان نماز (ورودی شهر اسلامشهر) بصورت مکانیزه حفاری شده و فاز بعدی نیز ادامه مسیر از ایستگاه میدان نماز تا میدان قائم (عج) است.
رئیس شورای شهر اسلامشهر ادامه داد: در صورت اتمام عملیات اجرایی مترو در ایستگاه میدان نماز بعنوان ایستگاه پایانی، بار ترافیکی پرحجمی را تا میدان قائم(خروجی اسلامشهر) شاهد خواهیم بود و شهرهای همجوار هم از نعمت این ناوگان ریلی بهره مند میشوند.
حور زاده با بیان اینکه ادامه عملیات اجرایی حفاری تونل مترو با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد می شود تصریح کرد: عدم خروج دستگاه TBM و ادامه حفاری مکانیزه مترو تا میدان قائم صرفه اقتصادی داشته و مردم شهرهای جنوبغرب استان تهران میتوانند در صورت تامین اعتبار و تکمیل و تجهیز مترو، در شهر خودشان سوار مترو شده به هر نقطه تهران سفر کنند.
رئیس شورای شهر اسلامشهر گفت: شهرداری اسلامشهر بعنوان مجری پروژه مترو تهران اسلامشهر باید هزینه های ریل گذاری و روسازی و تجهیز خط مترو و احداث ایستگاه میدان نماز را به اتمام برساند و میطلبد برای ادامه مسیر تا میدان قائم و تامین منابع مالی مسئولان استانی و شهرهای همجوار یاری رسانند.
حور زاده خاطرنشان کرد: تاکنون تمام هزینههای حفاری تونل مترو و عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو میدان نماز به همت اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر و مجموعه مدیریت شهری و مسئولین شهرستان اسلامشهر از منابع داخلی تامین شده است.
شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.