ارومیه- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: میانگین عمر اتوبوس‌های استان ۱۴.۹۱ سال و مینی‌بوس ها ۲۹.۷۷ سال است.

به گزارش ایرنا، علی مدقالچی‌ روز سه‌شنبه در جلسه اجرای تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای مسافر در استان آذربایجان غربی افزود: تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه(وام ارزان قیمت) با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: از مجموع ۱۲۶ متقاضی دریافت تسهیلات بهسازی ۴۹ درخواست شامل ۳۸ دستگاه اتوبوس و ۱۱ دستگاه مینی‌بوس برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شد.
مدقالچی با اشاره به اینکه در سالجاری مجموع ۱۸۳ میلیارد ریال برای تسهیلات بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است، گفت: مجموع تسهیلات پرداختی برای بازسازی ناوگان اتوبوس بیش از ۱۶۴ میلیارد ریال و برای مینی‌بوس بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: همچنین مقرر است برای بهسازی هر دستگاه اتوبوس هفت میلیارد ریال و هر دستگاه مینی بوس ۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بهسازی و بازسازی از نیازهای ضروری ناوگان حمل و نقل استان است، تصریح کرد: اولویت معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات از سوی انجمن رانندگان با ناوگانی است که نیاز ضروری به بازسازی دارند یا مشارکت جدی در جابه‌جایی مسافران در ایام اوج ترددها داشته‌اند.
به گزارش ایرنا، بیش از پنج میلیون مسافر سال گذشته توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان آذربایجان غربی بویژه با اتوبوس و مینی بوس جابه‌جا شدند.

طبق آخرین آماری که در اسفند گذشته توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان منتشر شد ۵۴۰ دستگاه اتوبوس و یکهزار و ۱۲۵ دستگاه مینی‌بوس در آذربایجان غربی فعال است.