قشم - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: ۱۰۲ شعبه اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مرزی قشم پیش بینی شده که ۷۲ شعبه آن ثابت و بقیه سیار است.

محمد جواد خجسته روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از این ۱۰۲ شعبه اخذ رای در شهرستان قشم ۴۰ شعبه در مناطق شهری و ۶۲ شعبه در مناطق روستایی این جزیره مستقر خواهد شد و قشموندان می توانند با مراجعه به این شعبه ها در این رویداد مهم و سرنوشت ساز شرکت کنند.

وی ادامه داد: در هر حوزه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر کارآزموده در شعب اخذ رای بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در روز انتخابات حضور دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات، نیروی مولد اقتدار است و توانایی کشور برای رفع تهدیدها و تامین امنیت را افزایش داده و ثبات و آرامش ایجاد می کند، گفت: مردم ولایت مدار، شجاع و شریف هرمزگان و جزیره قشم روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در امتحانی بزرگ با حضوری حماسی و شورانگیز در پای صندوق های رای، رییس قوه مجریه را انتخاب خواهند کرد و رای و اراده خود را بر پایه مکتب حیات بخش اسلام و آرمان های مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نیز رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری به نمایش خواهند گذاشت.

خجسته با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نمادی از همبستگی ملی است و اقتدار و ثبات نظام را ضمانت خواهد کرد، افزود: این مشارکت بی اثر کردن هر نوع تهدید، تحریم و آسیب امنیتی است و عزم جامعه برای دفاع از هویت اسلامی و ملی خود را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور اسامی داوطلبان احراز صلاحیت‌شده انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر این اساس مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست‌جمهوری چهاردهم، به رقابت خواهند پرداخت.

مرحله بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات از ۱۵ خرداد در شورای نگهبان آغاز شد و بررسی‌ها تا مهلت پنج‌روزه اول به پایان نرسید و آن شورا طبق قانون، از مهلت باقی مانده نیز استفاده کرد.

با اعلام ستاد انتخابات کشور طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، از زمان انتشار اسامی نامزدها از سوی وزارت کشور تا ساعت هشت صبح هفتم تیرماه۱۴۰۳ بازه تبلیغات برای نامزدها در نظر گرفته شده است.

بر اساس بند(۲) ماده (۳۶) قانون انتخابات ریاست جمهوری، سن انتخاب کنندگان در انتخابات جاری ۱۸ سال تمام است. بنابراین تمامی متولدین روز هشت تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند با همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی در روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.