بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از افتتاح ۱۴ پروژه امور عشایری استان با اعتبار ۷۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

محمد ابراهیم ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد پنج پروژه در نهبندان، چهار پروژه زیرکوه، ۲ پروژه در خوسف و سربیشه و یک پروژه در شهرستان سرایان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها در زمینه مرمت و بهسازی چشمه و انتقال آب، حفر و تجهیز چاه برداشت آب، احداث آبشخور دامی، احداث منبع دفنی همچنین نصب و راه اندازی توربین بادی است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: با افتتاح ۱۴ پروژه امور عشایری استان، هزار و ۶۶۱ خانوار با جمعیت هفت هزار و ۴۷۶ نفر از مزایای آنها برخوردار می‌شوند و تثبیت اشتغال برای هزار و ۶۰۰ نفر رقم می‌خورد.

وی افزود: همچنین ۲ دستگاه گریدر و ۲ دستگاه لودر با اعتبار حدود ۲۲۰ میلیارد ریال برای خدمت‌رسانی بهتر به عشایر خریداری شد که تا چند ماه آینده برای تسطیح و بازگشایی ایل‌راه‌های عشایری وارد استان می‌شوند.

ابراهیمی بیان کرد: یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری، ۲ دستگاه تانکر آبرسان و یک دستگاه کمپرسی در مجموع به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ارزش افزوده برای خدمت رسانی بهتر به عشایر تامین شده‌ است.

۲۱ تا ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) هفته جهاد کشاورزی نام دارد.