زاهدان - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری سیستان و بلوچستان گفت:خوراک‌های بومی و سنتی استان به مدت ۱۵ روز از طریق شبکه سه سیما معرفی می‌شود.

علیرضا شه‌بخش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری خوراک و تنوع غذاهای بومی محلی بسیار غنی است به گونه‌ای که هنوز هم برخی از این غذاها برای بومیان منطقه گمنام و ناشناخته هستند.

وی افزود: در همین راستا با مشارکت رسانه ملی طرحی از ۱۲ خردادماه آغاز شده که در قالب آن ۲ نفر از بانوان سیستان و بلوچستان با حضور در استودیوی شبکه سه سیما هر روز نسبت به پخت و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری خوراک اقدام کرده و به صورت زنده برای عموم مردم از طریق رسانه ملی پخش می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: پخش این برنامه تا ۲۵ خرداد ماه به صورت روزانه و در برنامه صبحگاهی شبکه سه سیما ادامه دارد و انواع و اقسام غذاهای محلی استان طبخ و معرفی می‌شود که در ایام رحلت امام خمینی(ره) و سالروز قیام ۱۵ خرداد نیز پخت حلوا و خوراکی‌های ویژه مراسم عزاداری این استان اجرا شد.

وی گفت: علاقه‌مندان به یادگیری نحوه طبخ خوراک‌های محلی و سنتی سیستان و بلوچستان پهناور می‌توانند هر روز از طریق برنامه زنده ایران ما در شبکه سه سیما این برنامه را تماشا کنند.