اهواز - ایرنا - معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور گفت: تلاش برای تخصیص منابع مالی استانی و محلی و اعتبارات مربوط به تنش آبی اهواز در حال پیگیری است.

علیرضا جزقاسمی شامگاه چهارشنبه در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ اهواز با اشاره به لزوم توجه به کیفیت و فشار مناسب آب شرب مورد نیاز شهروندان در فصل گرم آب و هوایی در خوزستان اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد از تصفیه خانه های آب پر اهمیت شهرهای مختلف خوزستان و بویژه اهواز بازدید شود.

وی با اشاره به اهمیت کلانشهر اهواز گفت: وضعیت جمعیتی و شرایط جغرافیایی و اقلیمی در اهواز به گونه ای است که باید نسبت به روند تصفیه و توزیع آب در این شرایط آب و هوایی اهتمام جدی وجود داشته باشد، لذا پس از بررسی‌های صورت گرفته روند خدمات رسانی به‌نحو مطلوب درحال انجام است.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور با بیان اینکه وجود نیروهای فنی و تخصصی از ویژگی های قابل توجه در شرکت آبفا اهواز است، گفت: وجود نیروهای فنی و متخصص از این حیث پر اهمیت است که تصفیه خانه های اهواز از قدمت بالایی برخوردارند و وظیفه نگهداری و بازآماد آنها توسط نیروهای متخصص و با تجربه انجام پذیرد.

جزقاسمی اظهار کرد: روند کیفی و کمی تولید و توزیع آب رضایت بخش است، اگرچه جای ارتقاء همچنان وجود دارد، که با توجه به توسعه و بازسازی هایی که در دستور کار قرار گرفته، شرایط رو به بهبود نیز خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: نظارت، بررسی و تلاش‌های صورت گرفته در جهت رسالت ذاتی شرکت‌های آب و فاضلاب بوده و امید است مجموعه این خدمات منتج به جلب رضایت شهروندان شود.

قائم مقام شرکت آبفا کلانشهر اهواز با ارایه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تنش آبی و تامین آب مورد نیاز شهروندان گفت: لایروبی خطوط انتقال آب، شبکه و مخازن ذخیره آب در مرحله‌ اول با هدف ارتقاء شاخص کمی و کیفی آب انجام شده و در مراحل بعدی نیز این مهم ادامه خواهد داشت.

فرزان عباسیان بیان کرد: بازآماد تاسیسات فنی و تابلو برق ها نیز از دیگر اقداماتی است که در تنش آبی و بویژه در بحث کمیت آب موثر هستند که توسط نیروهای متخصص این شرکت انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه موضوع تنش آبی مبحثی جهانی است که در فصول گرم بروز پیدا می‌کند گفت: در خوزستان و اهواز نیز بحث تنش آبی بدلیل افزایش دمای هوا وجود دارد که موجب افزایش مصرف آب می‌شود.

عباسیان اظهارکرد: پنج تصفیه خانه موجود در اهواز با حداکثر ظرفیت ٧٦٠ هزار مترمکعب آب در طول شبانه روز تولید می‌کنند.

قائم مقام شرکت آبفا کلانشهر اهواز ادامه داد: این میزان آب تولید شده برای تامین آب بیش از ٤٧٠ هزار مشترک سطح کلانشهر اهواز است که از سرانه مصرف استاندارد کشوری بالاتر هم هست و دلیل آن شرایط آب و هوایی گرم است.

وی افزود: لازم است با توجه به افزایش میزان سرانه استفاده شهروندان از آب موضوع صرفه جویی و مدیرت مصرف را مد نظر قرار داد.