پردیس- ایرنا- شهردار پردیس گفت: با اجرای پروژه ملی فیبر نوری به طول ۶۰ کیلومتر ،شهر پردیس هوشمند می شود.

رضا کارخانه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: بزرگترین و مهمترین گام به سوی تبدیل پردیس هوشمند تحقق گام سرعت اینترنت با ۲۰۰ برابر سرعت برداشته شد.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین اهداف مدیریت شهری پردیس که طی دو سال اخیر به صورت جدی و مستمر مورد پیگیری قرار گرفت، تبدیل پردیس به شهر هوشمند است.

وی ادامه داد: در این میان، مهمترین بخش‌ تحقق این هدف، ارتقای سرعت اینترنت به واسطه وجود مراکز شاخص دانش بنیان شامل دانشکده علوم شناختی، مرکز رویان، پارک علم و فناوری، دو دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور و البته وجود شهروندانی دانشمند برای انجام امور تحقیقاتی و علمی است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور، شهرداری پردیس نسبت به آغاز عملیات اجرای پروژه ملی فیبر نوری ۶۰ کیلومتری در راستای افزایش سرعت اینترنت ۲۰۰ برابری بعنوان مهم‌ترین و بزرگترین گام به سوی تبدیل پردیس به شهر هوشمند آغاز و حدوداً تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری می رسد.

رضا کارخانه تصریح کرد: این طرح طی تفاهمنامه میان شهرداری پردیس و شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی شرکت در فازهای یک تا چهار آغاز شده و همچنین درفاز ۱۱ به صورت کامل به بهره ‌برداری رسید.

وی توضیح داد: ازجمله دست آوردهای این تفاهم نامه می توان به اضافه شدن ۵۰ کیلومتر به زیرساخت ارتباطی اختصاصی فعلی شهرداری پردیس و رسیدن به رقم ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد که این مهم در بین شهرهای استان تهران و حتی کشور کم نظیراست.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.