سنندج- ایرنا- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از زمان آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲)تاکنون سلامت ۲۸ هزار و ۲۳۰ نوآموز در استان سنجش شد.

طالب محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام پایان اجرای برنامه ملی سنجش در استان اظهار کرد: در راستای اجرای این برنامه از آبان سال گذشته،۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافت.

وی هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی وتوانبخشی برای انجام برنامه ریزی آموزشی ودرسی مناسب وجای‌دهی درست آنان اعلام کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان را یکی از شیوه‌های موثر در کیفیت بخشی آموزشی دانست و گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشوراست.

وی یادآور شد: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیروهای توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاه ها واجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.