کرج - ایرنا- مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اقدامات امید آفرین دولت در جامعه گفت: طی سال گذشته اجرای طرح نماد در آموزش و پرورش و راه اندازی و تکمیل ۶ مرکز سراج (مراکز مشاوره و مراقبت های سلامت روان) در کاهش بسیاری آسیب های اجتماعی موثر بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " محمد جواد کاظمینی" روز پنجشنبه در نشست بررسی آسیب های اجتماعی البرز ، افزایش تخت های بیمارستانی برای بستری افراد در معرض خطر و ایجاد زیرساخت های استان و ارتقاء مراکز مشاوره در دستگاه های استان را از اقدامات مهمی خواند که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش خودکشی انجام شده است.

وی افزود: بر این اساس روند اقدام به خودکشی در این استان نزولی شده است و آمارها نشان می‌دهد که طی ۲ سال گذشته اقدام به خودکشی ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین برگزاری دوره های مهارت کنترل استرس و رفتاری در دستگاه ها و جوامع هدف و پیگیری پرونده های اقدام به خودکشی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز ضمن تشکر از اقدامات دستگاه های اجرایی تاکید کرد: اقدامات بیشتری برای پیشگیری از این آسیب مهم، لازم است و از دستگاه ها خواسته شد که از پتانسیل های مردمی بخصوص گروه های جهادی مرتبط با موضوع در کنار خودشان بهره مند شوند.

وی افزود: با توجه به تهیه برنامه های برش استانی در استان البرز ذیل سند ملی کنترل و کاهش خودکشی، تمام برنامه ها توسط دستگاه ها با قوت پیگیری و اجرا شد.

کاظمینی، برگزاری کارگاه ها در مدارس، دانشگاه ها و جوامع مورد هدف در مورد شناخت نشانه ها و علل خودکشی و چگونگی کمک به افراد در خطر و ارائه آموزش مهارت های زندگی برای افزایش استقلال و توانمندی فردی ، مشاوره و حمایت، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، ، توسعه سیاست ها و برنامه ها ، ارتباط با دیگران، آموزش مهارت های زندگی ،ایجاد امکان دسترسی به منابع کمکی، ارزیابی و پیگیری برنامه ها را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد.