بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: ۱۸۸ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان تعیین شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علی فاضلی‌فرد روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری فقط با ۲ مدرک هویتی کارت ملی یا شناسنامه دارای کد ملی انجام می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی دفتر نظارت بر انتخابات استان، هیات‌های اجرایی که برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تعیین شده بودند، به اضافه ۲ نفر از اعضای شورای شهرستان و دستگاه قضایی برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تعیین شدند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بنا به اعلام ستاد انتخابات استان، ۷۷۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌ بینی شده که ۴۰۴ شعبه آن ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار است.

۳۵۲ شعبه اخذ رای در حوزه شهری و ۴۲۰ شعبه هم در مناطق روستایی استان مستقر خواهد شد.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.