قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی در رقابت های انتخاباتی رفتار اخلاق مدارانه ای را در تحمل نظرات مخالفان از خود برجای گذاشت که همچنان عمل ایشان زبانزد خاص و عام است.

عباس کاظمی روز پنجشنبه در سی و دومین نشست شورای اطلاع رسانی استان قزوین اظهار کرد: یکی از جدی ترین جبهه های درگیری کشور طی ۴۵ سال گذشته الگوی لیبرال دموکراسی و جمهوری اسلامی است که جلوه های آن را در عرصه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و نظامی مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد این نظام همانند شهیدان مطهری، مفتح، قدوسی و بهشتی عمق و خواستگاه ترکیب جمهوری اسلامی را عمیقا فهمیده و درک کردند و یکی از افرادی که طی سال های اخیر به طور عمیق این مساله را درک و فهم کرد، شهید حاج قاسم سلیمانی بود که آبروی خود را برای نظام گذاشت.

کاظمی با بیان اینکه شهید رییسی نیز ادامه دهنده مسیر جمهوریت و اسلامیت بود، خاطرنشان کرد: این شهید با واقعه سقوط بالگرد، نه عزیز مردم ایران بلکه عزیز ملت ها شد به طوری که افراد با هر نوع نگاه و سلیقه سیاسی در مجامع بین المللی برای این شخصیت بزرگ عزاداری کردند.

به گفته این مسوول، شهید رییسی برای اثبات معنا و ارایه مدل جمهوریت اسلامی در شرایطی که کار لیبرال دموکراسی غرب را بایستی تمام شده بدانیم، تلاش کرد و نتیجه همت ایشان همین است که امروز شاهد اعتراضات بزرگ و گسترده دانشگاه های جهان به ویژه در آمریکا بابت وقایع غزه و فلسطین هستیم،

وی افزود: با واقعه دردناک و جانسوزی که برای شهید آیت الله رییس پیش آمد، اکنون انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه جاری را پیش رو داریم، افراد و جریان های سیاسی با هر نوع سلیقه و گرایش، اعم از منتقد یا موافق، وقتی پای جمهوری اسلامی به عنوان یک نوآور مطرح است آستین ها را بالا زده و بایستی با همت و قدرت پا به میدان بگذاریم.

به گفته کاظمی، در مساله جهاد تبیین حاضریم هر آن چه از مال، جان و فرزندان داریم، بذل می کنیم و چارچوب های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید در موضوع انتخابات رعایت شود و بدانیم که ریشه زدن ها در نهایت به ضرر مردم تمام خواهد شد.

این مسوول یادآور شد: ۲ هفته تا انتخابات فرصت باقی مانده و طرفداران نامزدهای انتخاباتی در طول مدت انتخاب کاندیداهای خود بایستی از هر نوع توهین و تخریب برحذر باشند و باید مراقب افرادی که چارچوب ها را زیر پا می گذارند و با کار خود نظام اسلامی را زیر سوال می برند، باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: همچنین وجود یک سخنگوی رسانه ای و تقویت قرارگاه تولید محتوا در خصوص ثمرات و برکات نظام جمهوری اسلامی امری بسیار ضروری است که امیدواریم این مساله در دستور کار استان قرار گیرد.

رسانه ها یک خانواده هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این نشست با اشاره به اینکه رسانه ها در واقع یک خانواده هستند، تصریح کرد: در این موقع از شرایط حساس کشور، بایستی با همفکری و برنامه ریزی درصدد برگزاری یک انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری مردم باشیم.

حسین براتی تاکید کرد: مایه مباهات برای نظام و یکایک ما است که با همفکری، مشورت و اعلام نظر دوستان بار دیگر شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم تا زمینه ای فراهم شود که هم یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری در بخش ها و در بین اقشار مختلف باشیم و مایه افتخار باشد تا فرد خروجی از انتخابات، ادامه دهنده مسیر خدمتی باشد که در نهایت نیز تحسین مقام معظم رهبری را به همراه داشت.