یزد - ایرنا - مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: با همکاری خوب مردم شهرستان مروست در نصب کنتور هوشمند به صورت خودجوش، صد درصد چاه‌های کشاورزی و ۹۵ درصد از چاه های صنعتی این شهرستان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شدند. 

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، "جواد محجوبی" در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مروست که در آستانه هفته صرفه جویی در مصرف آب و در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، افزود: شهرستان مروست اولین شهرستانی است که به صورت پایلوت طرح تحویل حجمی آب در آن اجرا شد و سپس به سراسر استان گسترش یافت.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته تمهیدات لازم برای مدیریت مصرف و کاهش افت سفره های آب زیرزمینی انجام شده است، اظهار کرد: در دشت مروست سالانه ۶۳ سانتیمتر افت آب زیرزمینی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۷۱ میلیون متر مکعب آب از منابع آبی شهرستان مروست برداشت می شود، تصریح کرد: ۶۹.۰۴ میلیون متر مکعب آب از طریق چاه ها، ۷۶۰ هزار متر مکعب از طریق چشمه ها و ۱.۶۴ میلیون متر مکعب از قنات ها برداشت می شود.
رئیس هیات مدیره شرکت سهامی آب منطقه ایی یزد با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان انجام می شود،گفت: در سال گذشته ۶۴.۰۳ میلیون متر مکعب آب از چاه های کشاورزی، ۳.۰۸ میلیون متر مکعب از چاه های صنعت و خدمات و ۱.۹۳ میلیون متر مکعب آب از چاه های شرب و بهداشت برداشت شده است.
وی اظهارکرد: مطالعات فاز دوم احداث بند تغذیه مصنوعی جدید مروست برای کنترل سیلاب و پایداری آب شرب و تغذیه آبخوان در دست اقدام است .
محجوبی افزود: با توجه به عبور خط انتقال آب خلیج فارس، صنایع شهرستان مروست در حال رایزنی و مذاکره به منظور تامین آب از این محل هستند.

مروست در ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.