پاکدشت- ایرنا- فرماندار پاکدشت در ویژه مراسم روزجهانی گل با اشاره به اتمام فاز مطالعاتی منطقه گردشگری که مدنظر شهید جمهور آیت الله رییسی بود، گفت: بصورت سالانه یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون گل شاخه بریده در پایتخت گل و گیاه ایران تولید می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاضل کارخانه پنج شنبه در ویژه مراسم روز جهانی گل که به میزبانی ۲روستای هدف گردشگری گلزار بالا و پایین برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بمناسبت ۲۵ خردادماه روز جهانی گل، برنامه ویژه در منطقه گردشگری گل و گیاه پایتخت گل و گیاه ایران، با همراهی بخشداری و دهیاری های گلزار بالا و پایین و دستگاه هایی چون میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری تحقق وعده دولت سیزدهم در پیگیری مشکلات گلکاران افزود: در این مراسم برای نخستین بار از تور مجازی منطقه گردشگری گل و گیاه ایران رونمایی شد و علاقه مندان می توانند بصورت مجازی از گلخانه های پاکدشت بازدید کنند و حتی سفارشات خود را تلفنی به گلکاران بدهند و یا پس از بازدید مجازی با دانشی که از مناطق مختلف گل و گیاه پیدا کردند برای بازدید و تفریح به پاکدشت عزیمت کنند.

فرماندار پاکدشت خاطرنشان کرد: در راستای تحقق دستور رییس جمهور شهیدمان آیت الله رییسی در خصوص تبدیل به منطقه گردشگری فاز مطالعاتی پایان یافته و امیدواریم بزودی وارد فاز اجرایی آن شویم.

پایتخت نشینان گل و گیاه ایران در مقابل فشار تحریم ها ایستاده اند

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پایتخت نشینان گل و گیاه ایران با تلاش و کوشش ایرانی در مقابل فشار تحریم ها ایستاده اند.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت رشد اقتصادی ایران اسلامی اظهار داشت: منطق جهان بر تعاملات کشورهاست و در دولت سیزدهم این انر با حفظ جایگاه ایران اسلامی محقق شد که این نشان دهنده انتخاب صحیح ملت در انتخابات ریاست جمهوری است.

وی در ادامه افزود: امروز روز ۲۵ خرداد روز گل و گیاه است به همت گلکاران پایتخت گل و گیاه می بینیم‌چگونه با وجود فشار استکبار جهانی، رونق خوبی در بازار صادرات گل و گیاه شکل گرفته و کشورهای بسیاری در منطقه مشتری یان دائمی آن هستند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارهای رشد اقتصادی باید ارتقا پیدا کند تا همت گلکاران به ثمر بنشیند تا همه دنیا از گلهای ناب ایرانی بهره مند شوند.

یاوه گویان نمی توانند بین مردم و صندوق رای فاصله بیندازند

وی در ادامه با اشاره به شیطنت های دشمنان و دخالت در امور ایران اسلامی تصریح کرد: کشور مال ماست و حق رای هم مال مااست و یاوه گویان نمی توانند بین مردم و صندوق رای فاصله بیندازند. ملت ایران‌رئیس جمهوری انتخاب خواهد کرد من هر ۶نامزد انتخابات را می شناسم.

بشیری در پایان یادآور شد: در ۸تیرماه باید یک نفر را انتخاب کنیم که با وجود کت و شلوار دیپلماسی حاضر باشد در جمع مردم حضور یابد و چون رئیس جمهور شهید لباس خاکی داشته باشد و در جمع مردم حاضر و گوش شنوای سخنان مردم در راستای رفع آن باشد.

تجلیل، پیگیری مسائل و مشکلات گلکاران

سعید فکری بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم با اشاره به برگزاری ویژه مراسم روزجهانی گل در روستای هدف گردشگری اظهارداشت: ۲۵ خرداد ماه روزجهانی گل را خدمت گل دوستان و پرورش دهندگان و تولیدکنندگان گل و گیاه ایران تبریک عرض می کنیم،در این مراسم در خدمت گلگاران و تولیدکنندگان گل و گیاه هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان گل و گیاه افزود: این جلسه در کنار تجلیل، پیگیری مسائل و مشکلات گلکاران نیز بود و تداوم آن باعث رفع مسائل و رشد تولیدات و گسترش صادرات کشور خواهد بود.

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت بیان کرد: بصورت سالانه یک میلیارد و سیصد میلیون تولید سالیانه گلهای شاخه بریده و ۶۰ میلیون تولید گلهای گلدانی در پایتخت گل و گیاه ایران است. بیش از ۱۵۰۰هکتار زمین زیرکشت تولید گل و گیاه در پاکدشت می باشد.

فکری در پایان یادآورشد: رونمایی از نرم افزار گردش در گلزار هدیه ما به مردم عزیزی است که این شهرستان و ثمره کار تولیدکنندگان گل و گیاه بخش مرکزی را بهتر بشناسند.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب‌شرق تهران واقع شده است.