تبریز - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت یادمان «شهدای جمهور» با حضور علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دیزمار ورزقان حوالی محل سقوط بالگرد شهیدان خدمت آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی این یادمان در دیزمار اظهار کرد: یادمان شهدای جمهور بهانه ای برای تکریم سال ها خدمتگذاری شهید رییسی به کشور است.

علی سلاجقه افزود: این شهدا همواره در خدمت به مردم شب و روز نمی شناختند و همین موضوع موجب بدرقه و تشییع تاریخی آنها در تبریز، تهران، مشهد، بیرجند و مراغه شد.

وی ادامه داد: شهادت آنها برای همه عبرت آموز بود حضور میلیونی مردم نشان داد که باید در مسیر خدمت به کشور گام برداریم.

وی یادآور شد: یادمان شهید جمهور در ارتفاعات دیزمار می تواند تداعی گر فعالیت های جهادی دولت انقلابی و مردمی و نیز پاسداشت تلاش های خستگی ناپذیر رییس جمهور شهید و هیات همراه باشد.

به گزارش ایرنا، یادمان شهدای خدمت در ارتفاعات دیزمار در حوالی محل سقوط بالگرد ساخته می شود.

قرآن خوانی سلاجقه در آغاز مراسم کلنگ زنی یادمان شهدای خدمت از نکات قابل ذکر در این برنامه بود که در ادامه برنامه عزاداری نیز برگزار شد.  

به گزارش ایرنا، ۳۰ اردیبهشت سالجاری بالگرد حامل آیت الله رییسی در ارتفاعات دیزمار شهرستان ورزقان سقوط و منجر به شهادت رییس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی و همراهان آنان شد.