رشت - ایرنا - امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری دستاوردهای فراوانی دارد، گفت: این حضور حداکثری بیش از پیش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنیا نشان می دهد و محاسبات دشمن را بر هم می زند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین صفر قربانپور در خطبه های نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو موجب افزایش توان بازدارندگی نرم در مقابل دشمن است و دفع تهدیدات و رفع تحریم ها را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: مشارکت بالای مردم ایران اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موجب همبستگی و وحدت ملی شده و افراد مختلف و اقوام را به هم نزدیک می کند.

خطیب موقت رشت اظهار کرد: مردم از رئیس جمهور منتخب انتظار دارند که همچون شهید آیت الله رئیسی با تمام وجود و شبانه روز برای خدمت صادقانه به مردم تلاش کند و به موضوع معیشت و ثبات اقتصادی توجه داشته باشد.

وی در ادامه توصیه هایی به فعالان ستادهای انتخاباتی و طرفداران نامزدهای ریاست جمهوری نمود و اظهار کرد: این افراد به صورت شرطی و معاملاتی برای رسیدن به جایگاه و موقعیت وارد ستادها نشوند چراکه ترسیم و تقسیم پست ها و مقام ها بر این اساس، نظام شایسته سالاری را بر هم می زند در حالی که انتصاب ها باید بر اساس ارزش ها، علم و دانش افراد باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ادامه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه اشاره کرد و افزود: فلسطین جایگاه ارزشمندی در قلب جهان اسلام دارد و ما موضوع فلسطین به ویژه اشغال و جنایات امروز صهیونیست های غاصب در این کشور را به عنوان مساله اصلی جهان اسلام می دانیم.

حجت الاسلام قربانپور بیان کرد: تشت رسوایی اسرائیل آنچنان به صدا درآمده که موضوع محکومیت این رژیم جعلی در اقصی نقاط جهان مطرح است و صدای شکستن استخوان های اسرائیل شنیده می شود.

وی در ادامه با اشاره به هفته جهاد کشاورزی و تبریک آن به همه فعالان این عرصه ابراز امیدواری کرد: مدیران خدمتگزار در حوزه جهاد کشاورزی در کنار نمایندگان ملت، فرهیختگان و مدیران استانی با سیاست گذاری مدون دغدغه کشاورزان را کاهش دهند.