گنبدکاووس- ایرنا- جمعی از ساکنان بخش مرزی داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس بازگرداندن امید به اهالی این بخش کمتر توسعه‌یافته و محروم را بزرگترین دستاورد دولت جهادی و انقلاب شهید رئیسی دانستند و گفتند: توسعه و پیشرفت این منطقه بعد از سال‌ها کم‌توجهی، مرهون نگاه عدالت محور رئیس جمهور شهید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به اعتقاد برخی اهالی بخش داشلی‌برون، دولت شهید رئیسی نگاه ویژه‌ای به این منطقه کمترتوسعه یافته داشت که تخصیص اعتبار مناسب برای آبرسانی، گازرسانی، بهسازی جاده‌ و تامین برق پایدار، از جمله نشانه‌های آن است.

یکی از اهالی روستای مرزی «هوتن» به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مشکلات اصلی این روستا، وضعیت نامناسب جاده بود که مشکلات زیادی برای اهالی ایجاد کرده بود و در مواردی به بروز حوادث رانندگی مرگبار ختم می‌شد.

صفرمراد کیوکی افزود: در دولت سیزدهم به این مشکل روستا با نگاه عدالت محورانه شهید رئیسی توجه و جاده ۱.۲ کیلومتری آن آسفالت شد.

یکی دیگر از اهالی روستای هوتن به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قبل از دولت سیزدهم این روستا برای تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه بود اما با تدابیر دولتمردان، آب آشامیدنی مورد نیاز این منطقه با انجام لوله‌کشی تامین شد.

محمد یوسفی افزود: در دولت‌های قبل روستاهای این منطقه با مشکل برق و ضعف ولتاژ مواجه بودند اما در دولت شهید رئیسی با احداث نیروگاه چهار مگاواتی شبکه برق به پایداری رسید.

یکی از شهروندان شهر تازه تاسیس «کُرند» هم گفت: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به منطقه محروم و مرزی داشلی برون، آسفالت برخی راه‌های روستایی این منطقه انجام و تا حدود زیادی مشکلات این بخش برطرف شد.

ایشان‌محمد غراوی افزود: با افتتاح نیروگاه برق هوتن مشکلات مردم در روستاهای بخش داشلی برون برطرف شد و مردم این منطقه دیگر دغدغه ضعف ولتاژ برق را نخواهند داشت.

فاطمه فهیم‌پور، یکی از نوجوانان روستای هوتن هم به خبرنگار ایرنا گفت: در دولت سیزدهم خدمات بسیاری در روستای ما انجام شد که برای اهالی ملموس و قابل مشاهده است.

وی افزود: تامین آب آشامیدنی، گازرسانی، بهسازی جاده‌ و احداث نیروگاه برق از جمله اقدامات دولت سیزدهم در روستای هوتن است.

عافیه امینی یکی دیگر از اهالی بخش داشلی‌برون هم با قدردانی از خدمات دولت سیزدهم در این بخش مرزی، گفت: در دولت آیت الله رئیسی به روستاهای این بخش گازرسانی شد که برخورداری مردم از سوخت پاک و نیز رفع دغدغه آنان در تامین انواع سوخت نفت سفید و نفت‌گاز، مردم را شادمان کرد.

وی اظهار کرد: مردم داشلی‌برون، مدیون نگاه دولت شهید رئیسی در برخورداری از خدمات زیرساختی هستند و امیدواریم دولت بعد هم نگاه ویژه‌ای به این بخش مرزی و کمترتوسعه یافته برای رفع دیگر کمبودهای زیرساختی آن داشته باشد.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۷ هزار نفر آنها در بخش مرزی داشلی‌برون متشکل از ۲ نقطه شهری و حدود ۳۰ روستا و نقطه جمعیتی سکونت دارند.