دزفول - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: ۵۶۰ هزار نوبت سر دام سبک از ابتدای سال جاری تاکنون توسط تیم‌های دامپزشکی واکسینه شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محسن ورجاوند روز شنبه افزود: این دام‌های مناطق روستایی و عشایری بخش‌های چهارگانه شهرستان دزفول علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان واکسینه شده‌اند.

وی هدف از این واکسیناسیون رایگان را پیشگیری از بیماری‌های دامی از قبیل آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (بروسلوز) عنوان کرد و گفت: تیم‌های مایه کوبی در حین انجام واکسیناسیون دام‌ها، نسبت به ترویج آموزش دامداران برای رعایت بهداشت دام و جایگاه نگهداری دام و راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدام کردند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول اضافه کرد: این آموزش‌ها به همراه واکسیناسیون دام‌ها باعث شده که بیماری خاصی در سطح شهرستان بروز نکند.

وی افزود: علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها، تاکنون ۲۰۰ قلاده سگ نگهبان بر علیه بیماری هاری تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، حدود ۳۸۰ هزار راس دام سبک و حدود ۳۵ هزار راس دام سنگین شامل گاو و گاومیش در دزفول وجود دارد و این موجب شده تا دزفول، قطب تولید دام سبک و سنگین در خوزستان باشد.