گنبدکاووس- ایرنا- مراسم بهره‌برداری از دویست‌وهفتمین واحد مسکونی ساخته شده گالیکش در دولت سیزدهم باحضور استاندار گلستان و برخی مدیران استانی در شهر صادق آباد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان عصر شنبه در آیین افتتاح این واحد مسکونی گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون صاحبان هزار و ۱۰۲ واحد مسکونی غیرمقاوم گالیکش برای نوسازی مسکن خود وام دریافت و عملیات ساخت و ساز را شروع کردند.

داوود خسروی بابیان اینکه از این تعداد تاکنون ۲۰۷ واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: ۱۶۲ واحد مسکن حمایتی بوده است.

وی اضافه کرد: شهرستان گالیکش ۱۱ هزار و ۲۸ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی دارد که از ابتدای طرح نوسازی مسکن در سال ۱۳۸۵ تاکنون هفت هزار و ۱۵۴ واحد آن مقاوم سازی شده یا درحال انجام است.

به گفته خسروی، از این تعداد تاکنون سه هزار و ۶۷۰ واحد به بهره‌برداری رسیده که ۱۶۷ واحد آن در شهر صادق آباد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین گفت: در دولت سیزدهم در شهرستان گالیکش ۳۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سازندگان مسکن پرداخت شده است.

خسروی افزود: رشد ساخت سالانه مسکن در دولت سیزدهم سه برابر دولت قبل است و از سالی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد به هفت هزار و ۵۰۰ واحد رسید.

شهر تازه تاسیس صادق آباد با حدود ۲ هزار نفر جمعیت از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش است.