شیراز - ایرنا - معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: با وجود اینکه دانشجومعلمان از نظر شغلی آینده مشخصی دارند اما دانشگاه فرهنگیان، آمار مطلوبی در زمینه ازدواج ندارد که بهبود این شرایط در فارس هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسن استرحام روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: ازدواج و همسر گزینی دانشجو معلمان در زمان حاضر مطلوب نیست و در مسیر هدف‌گذاری انجام شده برای بهبود این آمار، همزمان با هفته ازدواج، برنامه‌ریزی‌هایی برای ارتقای این آمار صورت گرفته است.

وی افزود: دانشجو معلمان به لحاظ بیمه و حقوق، از هم‌اکنون وضعیت روشنی دارند و تنها چالش آنها برای ازدواج مساله مسکن است که مسئولان فارس باید برای حل آن همت کنند.

معاون دانشگاه فرهنگیان فارس اعلام کرد: تامین خوابگاه متاهلی در طرح جامع دانشگاه فرهنگیان فارس دیده شده و مسئولان فارس باید برای ساخت این خوابگاه اهتمام داشته باشند.

او بیان کرد: اگر تامین خوابگاه متاهلی برای دانشجو معلمان در صدر و اولویت کارها قرار گیرد، شاهد جهش در ازدواج دانشجویان فرهنگیان خواهیم بود. به گفته معاون دانشگاه فرهنگیان فارس، با توجه به اینکه آینده شغلی دانشجو معلمان از هم‌اکنون روشن است، اگر تامین خوابگاه متاهلی این دانشگاه در صدر و اولویت کارها قرار گیرد، شاهد جهش در ازدواج دانشجویان فرهنگیان خواهیم بود.

تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: ماموریت دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی ایران است و این دانشگاه از استراتژیک‌ترین نقاط کشور به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان فارس افزود: با توجه به اهمیت جایگاه این دانشگاه، در پی بحث وبررسی‌های متعدد و کارشناسانه، مرامنامه و چارچوب فعالیت تدوین و ۱۹ آسیب جدی در حوزه دانشگاه فرهنگیان شناسایی و برای حل آنها در میان مدت برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به شعار دانشگاه فرهنگیان « دانشگاهی برای زندگی»، اظهار کرد: برای دستیابی به این شعار کنشگری دانشجو اهمیت دارد و دانشجومعلمان باید درباره موضوعات مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تعقل و تفکر و کنشگری کنند.

استرحام اضافه کرد: این کنشگری تفکر انتقادی و خلاقیت را که لازمه تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی برای آینده کشور است در دانشجومعلمان پرورش می‌دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان فارس با بیان اینکه در پرورش دانشجوی کنشگر باید بر مبانی تاکید شود، اظهار کرد: بازه اثرگذاری بخش‌های مختلف جامعه محدود است اما دامنه تاثیرگذاری دانشجو معلمی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود، هزاران دانش آموزی است که در طول۳۰سال فعالیت خود، تربیت می‌کند.

وی ادامه داد: به منظور تربیت چنین معلمانی، نقشه راهی تدوین شده و اهداف تربیتی سالانه دانشجو معلمان در هر یک از چهارسال دانشجویی آنها، روشن شده است.

استرحام با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، گفت: به منظور کمک به مشارکت حداکثری و برپایی انتخابات پرشور، نشست هایی نیز در دانشگاه‌ فرهنگیان فارس برنامه‌ریزی شده است.