کرج - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی البرز از افزایش شمار حوادث ناشی از برق گرفتگی در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد و گفت: تعداد ۱۰ مورد حادثه برق گرفتگی در این استان ثبت شده است.

به گزارش ایرنا دکتر "آرتین کمالی " روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این تعداد حادثه در سال گذشته چهار نفر بود که امسال به ۱۰ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: امسال در بخش حوادث سوختگی، استان البرز ۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ نفر براثر بی احتیاطی و غرق شدگی در این استان جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: باتوجه به فرارسیدن فصل گرما، مردم از شنا در رودخانه ها و کانال های آب خودداری کنند و در چنین مواقعی به استخرهای شنا و مکان های ایمن مراجعه نمایند.

کمالی از خانواده ها خواست نظارت بیشتری بر کودکان داشته باشند و در صورت استفاده از ورزشهای آبی از لوازم شناور کننده استفاده نمایند.

وی بیان کرد: در بخش نزاع و درگیری در ۲ ماه ابتدای سال جاری هشت درصد کاهش و تعداد مجروحان ناشی از حوادث رانندگی چهار درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی البرز از به روز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی این اداره کل خبر داد و گفت: تمام شهرستان های استان البرز دارای شعبه پزشکی قانونی هستند که در شهرستان کرج به دلیل کثرت تعداد مراکز آن به سه مرکز افزایش می یابد.