سنندج- ایرنا- مردم دیندار مناطق مختلف کردستان، روز دوشنبه همزمان با سایر نقاط کشور، نماز عید قربان را در مساجد، مصلی‌ها و حسینیه‌ها برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه سنندج قبل از برگزاری نماز عید قربان در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: عیدقربان، نماد بندگی و تسلیم انسان در برابر ذات پروردگار و مهمترین مناسبت در دین اسلام است.

ماموستا فایق رستمی خواستار کمک به فقرا و تقسیم شادی‌های عید قربان با نیازمندان شد و افزود: کسی که در راه خدا قربانی می‌کند، اجر بزرگی نزد پروردگار دارد، ضمن اینکه در قرآن بر انجام این سنت حسنه تاکید شده است.

وی یادآور شد: این روزها شاهد بزرگترین جنایت توسط رژیم صهیونیستی در غزه هستیم و تاکنون حدود ۴۰ هزار زن، مرد و کودک به شهادت رسیده‌اند.

امام جماعت مسجد جامع سنندج هم در خطبه‌های نماز عید قربان بر لزوم حفظ وحدت در کشورمان تاکید کرد و ادامه داد: حج نماد اتحاد و انسجام است و امروز جامعه اسلامی باید بیشتر از هر زمان دیگری این آیین معنوی آن را الگوی خود قرار داده و در راستای حفظ وحدت گام بردارند.

ماموستا مختار فرجی تاکید کرد: در آیین معنوی حج، هیچ تفاوتی بین حجاج نیست و همه یکرنگ و یکدست بوده و حجاج باید از فرصت حضور در سرزمین وحی، برای جلب رضایت پروردگار و تقرب به آستان الهی بیشترین بهره را ببرند.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره داشت و یادآور شد: برخی کشورهای اسلامی هیچگونه عکس العملی نسبت به این جنایات و در حمایت از مردم مظلوم غره نشان نمی دهند که جای تاسف دارد.

نماز عید قربان در فقه شافعی(اهل سنت) ۲ رکعت است و در آن ۱۲ تکبیر ذکر می‌شود؛ هفت تکبیر در رکعت اول بعد از تکبیره الإحرام و قبل از قرائت فاتحه و پنج تکبیر در رکعت دوم قبل از قرائت فاتحه، ادا می‌ شود.

بعد از اقامه نماز عید، امام جماعت خطبه ها را قرائت می‌کند.