کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه نخستین مسأله در انتخابات مشارکت بالا و حضور حداکثری پای صندوق های رای است گفت: هرچه این آرا بیشتر باشد، دولتی قوی‌تر شکل خواهد گرفت، توان جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی افزایش می‌یابد و ایران قوی جدی تر عملی می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز عید سعید قربان در کرمان افزود: امروز که ایران قوی است و قوی تر هم خواهد شد نیاز به رییس جمهور قوی، عملیاتی، مطیع اوامر رهبری، شیفته خدمت به مردم، انسان آزمون داده و سرافرازی دارد تا راه رییس جمهور شهید را به بهترین وجه در خدمت رسانی ادامه دهد.

وی اظهار داشت: جمهور و مردم بایستی همچنین انتخاب اصلح کنند تا این فرد کشور را در محورهای مختلف به‌خصوص در صحنه سخت اقتصاد مدیریت کند و این رییس جمهور در آینده نزدیک پرچم خدمت رسانی را به دست گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه با تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی جهان اسلام گفت: امروز غزه در آتش است و روزی نیست که کودکان و زنان فلسطین شهید نشوند؛ مردم شجاع و مبارز فلسطین هر روز شهید می شوند اما بدانید که پیروزی نزدیک است و حماس در کنار جهاد اسلامی به‌زودی جشن پیروزی را برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: هرچه پیش برویم رژیم غاصب جعلی و کودک کش اسراییل به پایان عمر خود نزدیک‌تر می شود و تمامی مسلمانان در حمایت از غزه باید به وظیفه خود عمل کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: برائت در برابر مشرکان و کفار امروزه فقط در دستور کار ما نیست بلکه انسان های آزاده پاک و انسان دوستی هم در سراسر دنیا هستند که برای کودکان غزه دل می سوزانند و این پیام بزرگ اسلام به برکت خون شهدا جهانی شده؛ در این راستا انسان های آزاده ای در غرب نیز در کنار مسلمانان قرار گرفته‌اند و فریاد آزادگی سر می دهند.

وی تصریح کرد: امروز جریان مبارزه با ظلم و کفر جهانی شده و مسلمانان توانستند به برکت خون شهدای مظلوم فلسطین شعار اسلام را جهانی کنند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اسلام دینی اجتماعی است و به اجتماع توجهی ویژه دارد لذا جمع شدن و در کنار هم قرار گرفتن مردم، صله ارحام و احترام به نزدیکان، توجه به نیازمندان اجتماع با فریضه نماز جماعت، نمازهای عید فطر، قربان و موسم حج مسلمانان حول کانون توحید و وحدت و حضور تمامی جامعه های اسلامی با محوریت کعبه مورد توجه دین اسلام است.

دعای ندبه و نماز عید قربان صبح امروز باحضور افشار مختلف مردم خداجو در محل مصلای امام علی(ع) کرمان همزمان با دیگر مناطق کشور برگزار شد.