جعفر اویسی، روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجهبه موقعیت کریدوری راههای استان و کثرت پلهای جادهای، همه ساله به طور مستمر بازدیدهای میدانی جهت بررسی آخرین وضعیت ابنیه فنی در طول راههای استان انجام میشود.
وی اضافه کرد: احصا خرابیها و ارائه طرحهای مرتبط بهمنظور مقاومسازی، ایمنسازی و غیره پلها و دیگر بناهای فنی جادهای در قالب طرحهای پیمانی و امانی تعریف و به مرحله اجرا در میآید.
وی در خصوص طرح مقاومسازی، ایمنسازی و تعمیرات جاری ۲۸ دستگاه پل جادهای در طول راههای استان قم گفت: ۱۱ دستگاه از این مجموع در طول آزادراه قم - تهران، ۱۳ دستگاه در جاده قدیم قم - تهران و محورهای سلفچگان - دلیجان، کمربندی قم - اراک، هرکدام یک دستگاه قرار دارد.
اویسی افزود: در قالب اجرایی این پروژه، احداث پل زیرگذر روستای صرم واقع در محور لنگرود - کهک، لحاظ گردید که عملیات اجرایی آن در صورت رفع معارضین قابلیت شروع خواهد داشت.
وی تصریح کرد: تمامی اعتبار تخصیصی این پروژه از محل درآمدهای سازمان راهداری و حملونقل جادهای تامین شدهاست.
وی اظهار کرد: تخریب و برداشت بتن معیوب، اجرای حفاظ بتنی تکشیب مسلح، اجرای ملات تعمیری، اصلاح و تقویت تیرهای گسیخته در اثر ضربات وارده و غیره ازجمله مهمترین اقدامات فنی در راستای اجرای این طرح است.
اویسی گفت: طبق برنامهریزیهای انجام تمامی این پلها تا پایان سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان میتوان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.