اراک - ایرنا - مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: شورای برنامه‌ریزی جمعیت با هدف اجرای قانون جوانی جمعیت در شهرستان‌های مختلف استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «پروین مفتح‌زاده» روز سه‌شنبه در قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی افزود: در این قانون ۶ مسوول حاکمیتی و سه تا پنج فعال مردمی در کنار یکدیگر، تدوین نقشه قانون جوانی جمعیت را برعهده دارند.

وی بیان کرد: برای اجرای قانون جوانی جمعیت در استان مرکزی از هیات‌های محله‌ای با عنوان بیت‌الزهرا(س)و بیت المهدی(عج) استفاده می‌شود.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه زمین ویژه جوانی جمعیت در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۹۰۰ قطعه ویژه شهر اراک است

مفتح زاده با بیان اینکه، در قانون جوانی جمعیت، نیروی انسانی، اولویت استان است، افزود: دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف محوله در حوزه قانون جوانی جمعیت، اهتمام جدی داشته باشند تا از ابزار نظارتی استفاده نشود.

وی بیان کرد: قانون جوانی جمعیت دارای ۳۹ شاخصه است که اولویت استان مرکزی در این قانون، افزایش آمار ازدواج، کاهش طلاق، فرزندآوری و پرهیز از سقط جنین است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: آزمایشگاه جمعیتی، خوراک کیفی را مورد توجه دارد و امید است استان، در این مهم در سطح ملی پیشرو باشد.

مفتح زاده افزود: طبق ماده ۳۹ قانون جوانی جمعیت، وزارتخانه‌های بهداشت و ورزش و جوانان مکلف هستند پنج درصد اعتبارات پژوهشی را به جوانی جمعیت اختصاص دهند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.