همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: ۷۰۰میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهور شهید به کتابخانه های همدان مصوب شد و تخصیص قابل قبولی در این بخش صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه شنبه در همایش «هزار و چهل چراغ» اظهار کرد: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات مصوبه سفر شهید جمهور به استان همدان بوده که معادل اعتبار ۲۰ سال استان در سنوات گذشته است که بخش عمده‌ و معادل ۵۵ درصد از این اعتبار در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آبرسانی به همدان پس از ۱۷ سال بلاتکلیفی از اعتبارات سفر رییس‌جمهور شهید آیت‌الله دکتر رئیسی و به همت دولت مردمی به سرانجام رسید.

استاندار همدان گفت: پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم، ارتباط با اقشار مختلف و دوری از اشرافی‌گری سیره‌ شهید آیت‌الله دکتر رئیسی بود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: از کتابداران که با تلاش خود فرهنگ کتابخوانی را در جامعه تعمیم می‌دهند، قدردانی می‌کنم.

وی اظهار کرد: مسیر رشد و پیشرفت علم و دانش در کشور باید با توجه به فرهنگ کتاب‌خوانی هموار شود.

استاندار همدان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به تاسی از امامین انقلاب حضرت امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به علم و دانش توجه ویژه دارد.

قاسمی‌فرزاد افزود: نگاه توسعه‌گرا و انقلابی از ویژگی‌هایی است که برای انتخاب فرد اصلح برای جایگاه ریاست‌جمهوری باید مورد توجه مردم شریف ایران اسلامی باشد.