تربت حیدریه - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: امدادرسانی دستگاه‌های امدادی، خدماتی، انتظامی و امنیتی از لحظات اول وقوع زمین‌لرزه پنج ریشتری کاشمر به صورت مسنجم و هماهنگ انجام شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه زلزله زده کاشمر، یعقوبعلی نظری شامگاه سه شنبه در نشست مدیریت بحران کاشمر در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: اِسکان و رسیدگی به افراد متأثر از این زمین‌لرزه از این لحظه به بعد حایز اهمیت است که باید با جدیت به این مباحث پرداخت و اقدام‌های لازم را برای آن انجام داد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به احتمال وقوع پس لرزه‌های احتمالی باید آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی حفظ شود تا در صورت لزوم خدمات لازم داده شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: مراقبت‌های لازم برای مردم، مصدومان و آسیب دیدگان از زمین‌لرزه نیز در دستور کار نهادی خدماتی و اجتماعی باشد و سایر خدمات لازم تا زمان رسیدن به وضعیت پایدار و بهبود شرایط ادامه یابد.

شهردار کاشمر: دستور تخلیه ۳۰۰ روستا صادر شد

شهردار کاشمر نیز در این نشست اظهارکرد: عمده خسارت در مناطق جنوبی شهر که شامل بافت فرسوده می‌شود رخ داده و براساس ارزیابی اولیه افزون بر ۳۰۰ واحد دچار خسارت‌هایی در سازها شده‌اند.

اصغر کوهسرخی بیان کرد: بی‌درنگ دستور تخلیه این واحدها صادر و چند محله و ۲ پارک بانوان برای اِسکان موقت این خانوارها آماده شد.

وی افزود: همچنین از هلال احمر خواسته شده چادرهای اِسکان اضطراری در این پارک‌ها و سالن‌های مدیریت بحران برپا شود تا افرادی که اِمکان سکونت در خانه‌های خود را ندارند شب را در آن محل‌ها مستقر شوند.

زلزله پنج ریشتری کاشمر ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه بین ۲ شهرستان کاشمر و خلیل آباد به وقوع پیوست.

جمعیت شهرستان کاشمر براساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و "فرگ قلعه" و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.