مشهد- ایرنا- مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت حاجیان در فرودگاه مشهد اندیشیده شده و از استقبال کنندگان می خواهیم مراسم استقبال را در منازل برگزار کنند و به فرودگاه مراجعه نکنند.

محمود امانی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی عملیات بازگشت زائران حج تمتع استان‌های خراسان‌رضوی و شمالی افزود: نخستین گروه از زائران خراسان‌رضوی و شمالی ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه روز جمعه یکم تیرماه با پرواز شماره ۳۵۸۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وارد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد خواهند شد.

وی اضافه کرد: تدابیر و هماهنگی‌های لازم برای بازگشت حاجیان اندیشه شده است و با آمادگی کامل به استقبال زائران سرزمین وحی خواهیم رفت و با تشکیل کمیته عملیات حج با مشارکت تمام سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط از جمله سپاه، پلیس، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان دستگاه‌های امنیتی مستقر در استان، برای ساماندهی امور و بهبود سطح خدمات‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام اقدام شده است.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۱۱ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا ۱۲ خردادماه در قالب ۴۷ پرواز از استان‌ خراسان‌رضوی و شمالی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد به مکه و مدینه اعزام شدند.

فرودگاه مشهد در بازه زمانی اعزام و بازگشت زائران حج تمتع ۱۴۰۲، در میان ۲۱ فرودگاه کشور دارای بیشترین آمار نشست و برخاست و اعزام حج‌گزاران بود.

به گزارش ایرنا، فرودگاه مشهد پس از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران، بیشترین سهم را در اعزام حاجیان به سرزمین وحی دارد.