یزد- ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از اردیبهشت ماه سال ۹۴ تاکنون گفت: این کارگروه در این مدت هشت هزار و ۵۳۳ مصوبه به دنبال داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این اداره کل ، "محمدکاظم صادقیان" افزود: تاکنون ۵۹۱ جلسه کارگروه اصلی تسهیل و رفع موانع تولید ، ۳۳۰ نشست کمیته تخصصی و چهار هزار و ۹۰۸ جلسه کارشناسی به منظور رفع مشکلات صنایع استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت هفت هزار و ۸۵۲ پرونده صنایع در این جلسات مورد بررسی قرار گرفت اظهار کرد: ۱۸ درصد پرونده ها مربوط به صنایع شیمیایی و سلولزی، ۱۶ درصد متعلق به صنایع معدنی، ۱۵ درصد مربوط به صنایع نساجی، ۱۴ درصد در مورد صنایع فلزی و برق، ۷ درصد مربوط به صنایع غذایی و دارویی و ۳۰ درصد نیز مربوط به جهاد کشاورزی و گردشگری بوده است.

صادقیان تصریح کرد: از مجموع مصوبات کارگروه ، پنج هزار و ۹۳۷ مصوبه مربوط به مسائل بانکی واحدها، ۸۴۳ مصوبه مربوط به مسائل تامین اجتماعی، ۲۴۴ مصوبه در مورد مسائل مالیاتی، ۱۱۸ مصوبه مربوط به مشکلات حوزه گاز واحدها، ۱۶۰ مصوبه متعلق به مسائل حوزه برق واحدهای صنعتی و ۱۲۳۱ مصوبه مربوط به سایر مشکلات صنایع استان است.

سه هزار واحد تولیدی با اشتغالزایی یکصد هزار نفر در استان یزد فعالیت دارد.