بجنورد-ایرنا- رییس اتاق اصناف بجنورد گفت: مشکل اصلی برای رونق اقتصاد این استان، ضعف حمل و نقل است و تا زمانی که این نقص باشد، چرخ تولید و فعالیت اقتصادی با مشکل روبه رو است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی امیدوار روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: نبود حمل و نقل مناسب، سبب شده تا حضور مسوولان ارشد کشوری در این استان با محدودیت و مشکل روبه رو شود، بسیاری از مسوولان از سفر به این استان امتناع می کنند.

وی با اشاره به ضعف در حمل و نقل هوایی خراسان شمالی گفت: پروازها در فرودگاه بجنورد بسیار نامناسب است و در این باره علت آن، کمبود هواپیما عنوان شده است اما اگر هواپیما نیست چطور در گرگان چندین پرواز در روز برقرار است

رییس اتاق اصناف بجنورد اجاره بهای بالا را از دیگر مشکلات کسبه در خراسان شمالی برشمرد و گفت: اجاره بهای بالا یکی از علت های بالا بودن قیمت اجناس مختلف است.

وی گفت: عدم ثبات ارز در بازار سبب شده تا کسبه نتوانند به راحتی برای سرمایه گذاری و خرید اجناس برنامه ریزی داشته باشند از طرفی قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته و کسبه نیز در فروش با مشکل روبه رو هستند.

امیدوار درباره خروج مشاغل و اصناف آلاینده و مزاحم از شهر بجنورد گفت: ایجاد شهرک فرش، شهرک سوغات و نیز شهرک صنفی برای خروج اصناف آلاینده، از برنامه های ما است اما در این زمینه با مشکل تامین زمین روبه رو هستیم، انتظار می رود راه و شهرسازی و یا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زمین مناسب در این زمینه در اختیار قرار دهد اما تاکنون تامین زمین مناسب محقق نشده است.

سخنگو و عضو هیات رییسه اتاق اصناف درباره انجام بازرسی ها از بازار و نظارت بر نحوه عرضه کالاها گفت: انتظار داریم براساس تبصره هفت ماده ۷۲ قانون نظام صنفی، یک سوم جرائم تعزیراتی به اتاق‌ های اصناف پرداخت شود اما این امر کامل محقق نشده است.

وی افزود: امسال سهم اتحادیه ها از جرائم تعزیراتی یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است اما مبلغ کمی پرداخت شد، اگر این مبالغ به طور کامل پرداخت شود می توان برای تامین و خرید تجهیزات حمل و نقل و نیروی انسانی مورد نیاز اقدام کرد.

۳۵ هزار واحد صنفی در بازار خراسان شمالی فعالیت دارند.