پاکدشت-ایرنا- دهیار روستای ارمبویه بخش مرکزی پاکدشت از تحویل ۹۰ سند به روستاییان شهرستان پاکدشت خبر داد.

دانیال کردبچه دهیار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به خدمات دولت مردمی سیزدهم اظهار داشت: آسفالت و لکه گیری معابر فرعی روستا و همچنین آسفالت خیابان امامزاده ابراهیم به متراژ ۱۷۰۰مترمربع انجام شد.

وی افزود: بازسازی و نوسازی شبکه بهداشت و درمان روستا با مبلغ ۱۵۰میلیون تومان و اضافه شدن ۲ اتاق اداری اجرایی شد.

دهیار روستای ارمبویه تصریح کرد: دوره های اردوی جهادی داندانپزشکی با حضور ۱۷۰نفر از خانواده های روستا برگزار شد.

وی بیان کرد: سندهای مالکیت روستا با همکاری مسئولان شهرستان انجام شده و تاکنون ۹۰سند صادر شد و بقیه در دست اقدام می باشد. یک سوله صالحین نیز با کمک خیرین راه اندازی شده و در اختیار جوانان روستا قرار گرفت.

وی در پایان با اشاره به آمادگی این روستا برای اجرای طرح هادی جدید روستا خاطرنشان کرد: در طرح های جدید روستا که در انتظار ابلاغ آن هستیم ۴۰هزار مترمربع به بخش های ورزشی، فضای سبز و مسکونی اضافه می شود.

به گزارش ایرنا، ارمبویه در لغت به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول ارم به معنی بهشت وبخش دوم بویه که به معنی بو می باشد به معنی بوی بهشت . ارمبویه نام روستای است بسیار تاریخی در ۱۰کیلومتری شهرستان پاکدشت که در اصل آل بویه بوده است و باتوجه به گذر زمان به ارمبویه تبدیل شده است.

بررسی‌های مذکور تمدن تپه‌های فیلستان و ارمبویه که در نزدیکی منطقه پاکدشت واقع هستند را به هزاره پنجم ق. میلادی می‌رسانند مطالعات ابتدائی نیز نشان می‌دهد در هزاره اول قبل از میلاد حدود سال‌های ۱۲۵۰ و ۱۳۰۰ قبل از میلاد تمدن معروف به سفال در این منطقه از رشد و شکوفائی قابل توجهی برخوردار بوده‌است.

از اماکن مذهبی شهرستان پاکدشت بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم(ع) از نوادگام امام موسی کاظم(ع) است که در شمال روستای ارمبویه در فاصله ۸ کیلومتری پاکدشت در میان انبوهی از درختان کاج و چنار و مزارع پنبه محصور گردیده و از موقعیت خوبی برخوردار است.اصل ساختمان امامزاده مربوط به دوره قاجار و سایر قسمتهای آن جدیدالاحداث است و گنبد بقعه مدور و از خشت وگل ساخته شده است. نام این بنا در فهرست آثار تاریخی فرهنگی میراث فرهنگی ثبت شده است.

روستای ارمبویه و سایر روستاهای شهرستان پاکدشت از تعداد زیادی گلخانه برخوردار است که مسافران می توانند با حضور در این روستاها ، از زیبایی گل های کاشته شده در آن ها لذت ببرند.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب‌شرق تهران واقع شده است.