محمدمهدی کاظمی امروز در گفتوگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره بازطراحی رشتهها و شاخههای تحصیلی اظهار کرد: این موضوع همچنان در حال بررسی کارشناسی است و هنوز نهایی نشده البته معتقدیم ساختار دوره متوسطه دوم نیازمند بازنگری در شاخه نظری و آموزشهای فنی و حرفهای است.
وی افزود: در آموزش مهارتی (هنرستانها) با اختیارات وزارت آموزش و پرورش تغییراتی را متناسب با نیاز بازار کار انجام دادیم اما در شاخه نظری هنوز جمعبندی نهایی انجام نشده است و تغییرات باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش هم برسد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بازطراحی شاخهها و رشتههای تحصیلی متوسطه دوم از سال گذشته در دستور کار وزارت آموزش و پرورش بود و در دوره دوم متوسطه ادغام رشتههای علوم تجربی و ریاضی و فیزیک باتوجه به قرابت محتوایی، مدنظر است.
وی افزود: این موضوع شاید در سال ۱۴۰۳ در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود اما اجرای آن از سال ۱۴۰۴ خواهد بود.
به گزارش ایرنا، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش پیشتر با اشاره به در دستور کار بودن بازطراحی شاخهها و رشتههای متوسطه دوم از سال گذشته، از ادغام و کاهش رشتههای فعلی شاخه نظری خبر داده و اعلام کرده بود که درصورت نهایی شدن تصمیمات، ممکن است از ۲ سال آینده، ادغام رشتههای نظری اجرایی شود.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ادغام رشته ریاضی و تجربی با توجه به متفاوت بودن دروس تخصصی امکان پذیر است؟! گفته بود: اکنون اشتراکات این ۲رشته بسیار زیاد است، به عنوان مثال در پایه دهم فقط ۴ واحد درسی اختلاف بین رشتههای ریاضی و تجربی وجود دارد و عمده محتوای درسی همپوشانی دارد، اگر نگاه نیمه تخصصی به دوره متوسطه دوم داشته باشیم نیاز به تفکیک این دو رشته نیست.