شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: واگذاری اماکن ورزشی دستگاه‌های مختلف استان برای رفع کمبود فضای ورزشی دانش آموزی از جمله خواسته های آموزش و پرورش است که باید تمهیدات لازم برای تحقق آن اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید قاسمی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش فارس افزود: اعتبار عمرانی استانی در سطح ادارات شهرستانی توزیع شده و امکان استفاده از این اعتبارات علاوه بر تعمیرات مدارس، برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی آموزش و پرورش نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: جذب بودجه اختصاص یافته به اردوگاه شهید دستغیب بر اساس مصوبه دولت و راه اندازی و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی در این استان با حمایت و همکاری استانداری از خواسته‌های آموزش و پرورش است. به گفته جذب بودجه اختصاص یافته به اردوگاه شهید دستغیب بر اساس مصوبه دولت و راه اندازی و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی در این استان با حمایت و همکاری استانداری از خواسته‌های آموزش و پرورش فارس است.

وی افزود: راه‌اندازی اردوگاه‌های دانش‌آموزی به ارتقای مهارت‌های فردی، اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان و تربیت آنان کمک می‌کند.

قاسمی در ادامه از اساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش فارس با موسسه فرهنگی جوانان آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی ویژه فرهنگیان، بخشی از این تفاهم نامه همکاری با آستان قدس است و یکهزار معلم تشکل‌های معلم محور فارس با همکاری بسیج فرهنگیان و استانداری برای شرکت در دوره بصیرت افزایی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پررش فارس توضیح داد: فرهنگیان ابتدا در سامانه مجازی، سپس در دوره تربیت مربی و در ادامه در مرحله سوم به صورت حضوری در شهر مقدس مشهد در این دوره شرکت می‌کنند.

قاسمی گفت: دوره های حضوری و غیر حضوری ویژه اوقات فراغت دانش آموزان استان فارس نیز در فصل تابستان در شهرهای شیراز و مشهد برگزار می‌شود و ثبت نام دانش آموزان در دوره‌های مختلف فرهنگی ومعرفتی و ایجاد شعبه نمایندگی آستان قدس در فارس از دیگر موارد تفاهم شده با موسسه فرهنگی جوانان آستان قدس رضوی است.

وی افزود: تجهیز کتابخانه‌های ادارات و مدارس فارس با بهره‌مندی از کتاب‌های تربیتی موسسه فرهنگی آستان قدس از دیگر اقدامات پیش رو است.

قاسمی اعلام کرد: با توجه به اینکه فصل تابستان مقارن با ایام محرم‌ است، فعال سازی هیات‌های عزاداری متشکل از دانش آموزان و معلمان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: موکب فرهنگیان فارس در کربلای معلی در ایام منتهی به اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، عنوان کرد: گردهمایی یکهزار نفری فرهنگیان تشکل محور معلمان بسیجی فارس با هدف گسترش مشارکت انتخاباتی در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار می‌شود.